Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, we zijn toch een klein beetje radeloos) De paardjes zijn geen wedstrijdbeesten, dus stress van die kant of te zwaar trainen zou praktisch onmogelijk zijn. De weitjes en stallen waar ze op staan daar staan ze al jaren zonder ooit ergens last van te hebben gehad, dat kwam pas na de tijdelijke verhuizing. Andere paarden op datzelfde landje hebben ook nooit overmatige hoestklachten gehad. Ook voer en hooi is niet tot nauwelijks veranderd evenals de bomen en planten rondom het erf. Carboleum of andere 'enge' (verf)stoffen zijn, voor zover bekend, ook niet gebruikt. ellepel schreef:hoe gaat het inmiddels?
)worteltje schreef:Bloed onderzoek laten uitvoeren met allergie testen.
Marion71 schreef:DA laten komen.
Paintlinger schreef:Zou je hier precies kunnen beschrijven wat je voert...

. Hoewel ik je niet ken, heb ik je wel goed ingeschat, PL.
). Hij ontdekte geïrriteerde slijmvliezen en stelde bloedonderzoek voor. Na 2 onderzoeken (en duizend euries armer) bleek dat ze allergisch is voor alles dat vliegt en steekt. Het maakt niet uit waar ze wordt gestoken. Als ik kan voorkomen dat ze wordt gestoken, heeft ze weinig tot geen last van haar allergie. Ik spuit haar flink en steeds in met vliegenwerende middelen en dat ging vorig jaar goed. Een vliegendeken probeer ik nog steeds te voorkomen (sociaal beperkt haar dat erg, ze heeft een mooi dun velletje en zo'n deken irriteert erg). Voor hetzelfde geld is het paard van de TS ook ergens allergisch voor en dan bedoel ik ook geen stof of schimmel. Maar dan moet een gewone medische oorzaak wel uitgesloten zijn.
).
). Er staat in één van de landjes wel een boom waar ze bij kunnen maar voor de rest staat alles buiten hapbereik van de paarden.