Wormenkuur in andere vorm dan spuit ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-03 11:02

Cute_12 schreef:
Er zijn ook wormmiddelen met appelsmaak (panacure met appelsmaak) die eten ze echt wel op als je er wat brokken bijdoet.


Nope.

ik ga het bitje proberen.

Bedankt voor de antwoorden !

ragna

Berichten: 1216
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 18:01

je hebt ontwormings middel ook inde vorm van in spuit maar dan moet je dierenarts dit komen doen. je moet maar eens meer uitleg vragen aan je dierenarst.
ragna

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 02:30

Er is ook ivermectine vloeistof (werkt dus hetzelfde als b.v. eqvalan) die via de huid opgenomen wordt. Wordt o.a. gebruikt bij koeien en dit wordt gewoon op de huid/schoft aangebracht. De dosering zal wat lastig zijn en officieel is het geen paardengeneesmiddel maar ja... ivermectine is ivermectine.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 19:54

Alleen heeft een koe een veel dikkere huid dan een paard. Misschien dat de werking daardoor sterker/zwakker zou kunnen zijn... Iemand hier ervaring mee???
En ik bedoelde dat als je hem in zou willen laten spuiten door de da, je meteen de praam er op kan zetten. Je vertelde toch dat hij ook bang voor de da is? Het is maar een idee, dus je hoeft me niet zo aan te vallen...

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-03 09:24

Het was niet mijn bedoeling om je aan te vallen, sorry.
Maar jou oplossing was denk ik het eerste wat ik 11 jaar geleden heb geprobeerd......... 11 jaar later... hij kijkt me al aan, alsof ie wil zeggen:"Oh, daar ben je weer, rot op met je truukendoos !" hahaha....
het is dat hij niet kan praten......