Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Petje af hoor.
JoNew schreef:Ik ben ook blij dat je het plaats.. Mijn paard heeft sinds anderhalf jaar ook maanblindheid (ook nadat zijn ogen maar bleven tranen) en er is idd moeilijk informatie over de verhalen erachter te vinden. Het is toch fijn om te lezen wat andere er aan doen en welke behandelingen er zijn.
Ik heb ook over de operatie nagedacht, maar denk dat mijn paard nog niet in aanmerking komt. Zijn oog is na de eerste aanval gelukkig nog steeds rustig.. Maar ik merk wel dat hij soms sloom en niet fit is. Zou dat kunnen komen door die maanblindheid? Dit heet ie eigenlijk al zijn hele leven dus heb t niet zo snel met de maanblindheid in combinatie gebracht. Merk ook verder niet aan hem dat hij er echt last van heeft..
Wel loop ik bij de kliniek van Erik Laarakkers om zijn algehele conditie goed in de gaten te houden. Daar zeiden ze mij 2 jaar terug, dus voordat ik t wist, dat mijn paard erg last had van hoofdpijn. Maar dat kwam ook doordat er een wervel niet helemaal goed zat..
Toch twijfel of ik m niet moet laten opereren.. Misschien heeft die nu toch wel pijn.. Je weet t niet.
Ik ben in ieder geval blij dat bij jou paard de operatie geslaagd is en Malone zich weer helemaal goed voelt!
Romyv schreef:Als friese-meisje heb ik weinig tot niet te maken met maanblindheid.. maar je verhaal is heeel mooi geschreven!!
Ik ga zelf door het vuur voor mn beestjes, ze komen bij mij altijd op de eerste plaats wat veel mensen (ook met paarden) niet begrijpen.. je spreekt echt mn gevoel aan met dit verhaal, omdat ik voel dat jij dit ook heel sterk hebt..
Je beestje heeft het echt getroffen met jou als baasje!!!
JoNew schreef:Ja daarom vindt ik t soms ook zo moeilijk.. De enige manier waarop je zeker weet dat hij er last van heeft is als hij zijn ogen dichtgeknepen houdt of zijn ogen tranen. Dat doet hij allemaal niet meer.. Heb wel besloten om m te laten opereren indien hij een 2e aanval krijgt. wellicht dat ik dan bij je terug kom hoe jij t toen hebt aangepakt.
Moet je die mail in t duits sturen?!
Ze schijnen die operatie nu trouwens ook in nederland uit te voeren. Heb jij daar ook naar gekeken?