Rino hier in Limburg !!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Rino hier in Limburg !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 22:19

Dit weekent zijn in een manege in Alken hier 20min vandaan 5 paarden overleden en 5 besmet met Rino. Het was net zelf op het nieuws!! Ik vind het erg akelig. Ze vragen de mensen geen paarden meer te vervoeren. Nou Sweety komt in ieder geval niet meer van de wei af tot dit over is. Maar ik weet weinig over Rino enkel dat het dodelijk is en dat de paarden koorts krijgen en verlammingsverschijnselen. Wie weet meer over dee nieuwe varieant. De belankrijkste vraag die ik zou willen weten is' Kunnen mensen dit ook overdragen aan hun paarden?' Ik ben echt toch een beetje bang nu het is zo dicht bij.
Groetjes Quinzy XXX
Hoefjes sweety (_)(_)

Rene
Berichten: 266
Geregistreerd: 06-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 23:55

Yep,

dat heb ik ook gehoord!!!
Tenminste mijn toekomstige schoonmoeder had het zo'n beetje op de limburgse radio gehoord. Ze dacht dat de paarden ingeƫnt waren maar toch waren besmet/overleden. En dat het dus niet gewoon Rhino is maar een zwaardere/ernstigere vorm hiervan...
Ik hoop voor iedereen dat dit snel over is en het zich niet verspreid, maar ja...
Ik weet niet waar Alken ligt, ik hoop niet te dicht bij Susteren?!

Rene
Berichten: 266
Geregistreerd: 06-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 00:14

www.keerhoeve.nl/rhinopneumonie2.htm

Kijk eens op deze site Kalinka, hier staat vanalles over Rhinopneunomie, wat het is, en over de besmetting en wat je het beste kunt doen met je drachtige merries enz. KIJKEN DUS!!!!!!

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 12:15

Gelukkig is mij merrie niet drachtig maarja die manegepaaren waren dat ook niet. Ik denk dat ik toch iedere dag hun koorts ga meten. Hoe hoog is hun normale temperatuur??

XxreneexX

Berichten: 660
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 12:17

dit is al eerder bij ons in de buurt op een andere stal geweest
hele stal is toen ingeent tegen rhino

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 12:31

Ja maar dit is een nieuwe agressievere variant enten heeft geen zin zeggen ze op tv en de da zegt het ook. Die 5 paarden die gestorven zijn waren trouwens geent.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 12:49

Om de discussie centraal te houden, graag alle opmerkingen in het andere topic dat over dezelfde rhino-uitbraak gaat:
[MD] rhino in Limburg (Belgiƫ)

Vandaar dat hier nu een slotje op gaat.