Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kris schreef:Is dit niet gewoon droes?
manueeltje82 schreef:Iemand bij mij op de manege heeft dat ook gehad. De eigenaresse is hier zeker 2 maanden zoet mee geweest. Hij is ook nog naar een kliniek geweest. Het schijnt hetzelfde virus als droes te zijn. Maar het is geen droes.
Was trouwens ook een fries.
Er was ook gelijktijdig een uitbraak van droes op de manege. Ik weet niet of dat nou de trigger was.
Groetjes
Mist schreef:Welke peneciline krijgt jouw paard als ik vragen mag ?
Mist schreef:Goed nieuws !
Nee, (gelukkig) geen persoonlijke ervaringen, maar een paard dat bij de manege op pension stond waar ik ooit heb gewerkt had ook chronische ontstekingen aan haar longen ( niet dampig o.i.d) dat is toen met exonel (weet niet of ik het goed schrijf) behandeld. Dat was idd ook een streptokokken infectie- en die staan bekend als heel hardnekkig.
Odin schreef:Wat een fijn nieuws, je zal wel super opgelucht zijn!
xdonnaa1 schreef:ik ken iemand die een pony heeft die ook een abces in de luchtzak had. dat was droes de pony was erg ziek en ze is daar heel lang mee bezig geweest. sowiso een maand op de wei geweest zodat andere paarden niet besmet zouden worden en veel naar de dierenarts
misschien si het dus wel droes.
succes