Paard ligt veel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shattered

Berichten: 2073
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: In een doos

Paard ligt veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 22:23

Ik begin me nu toch een beetje zorgen te maken om mijn meisje Ach gut.
Ze ligt écht te veel. Normaal zie ik ze 1 á 2 x heel even liggen. Maar mijn meisje heb ik vandaag al 4x zien liggen. Scheve mond Dit is al een paar dagen bezig en ben toch een beetje ongerust.
Het rare is dat ze geen koliekverschijnselen heeft.. Ik kan gewoon aan haar buik komen en ze is niet overdreven druk. Als ze ligt ligt ze er gewoon rustig en relax bij. Wel vind ik haar wat slomer als normaal, hoewel ze vandaag al iets opgewekter was.. Ze staat op zand met een flinke baal stro eroverheen, samen met 2 anderen. We maken er een beetje een potstal van zodat er niet teveel zand tussen het stro komt. Kan het zijn dat ze teveel zand heeft binnen gekregen ?

Vorige maand was ze ook een tijdje uit haar hum, dat was vlak voor haar hengstigheid. Zou dat er wat mee te maken kunnen hebben ??.

pipo123
Berichten: 184
Geregistreerd: 20-08-08
Woonplaats: home

Re: Paard ligt veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:28

kan zijn dat ze te veelzand heeft binnengekregen maar dat is zo opgelost met een kuurtje sand-clear.
Heeft je paard mee werk gekregen de latste tijd kan natuurlijk gewoon zo zijn dat je weer eens kritische naar d'r voer moet kijken of ze nog genoeg energie binnen krijgt.

Shattered

Berichten: 2073
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: In een doos

Re: Paard ligt veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 22:46

Ze heeft juist minder werk gekregen de afgelopen tijd. Heb sinds ik haar niet meer lekker in haar vel vond zitten ook niet meer gereden. (Dat is nu zo'n 4 dagen).

pipo123
Berichten: 184
Geregistreerd: 20-08-08
Woonplaats: home

Re: Paard ligt veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:18

dankan dat het niet zijn zou effe een bloedje laten nemen door de DA of alles nog oke is en ze geen tekorten heeft.

Hengstigheid kan van grote invloed zijn. gaat het daarna weer snel beter? en verander ze vaker van gedrag rond hengstigheid?