vliegen en horzels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

vliegen en horzels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-03 19:58

m'n pony heeft als de beesten weer komen er heel erg last van, dan zit ze helemaal onder de bultjes Huilen zelfs de DA vond het er erg uitzien, maar kon er verder ook niks aan doen
spuiten met vliegenspul help niet (verschillende merken geprobeert!!) en een vliegendeken kan ik moeilijk de hele dag op laten
wie heeft er tips want het is zo zielig
alvast bedankt


IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 20:06

Knoflook door het eten doen? Heeft bij mijn paard goed geholpen (tegen vliegen/muggen, ik weet niet of het ook tegen horzels werkt). Alleen kon ik er zelf niet zo goed tegen. Het stinkt (vind ik) en ik werd er elke keer onpasselijk van, want hij ging ook stinken......

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-03 20:09

wat voor knoflook? gewoon zo'n teentje Wanneer moet je daar trouwens mee beginnen want in de winkels zijn nog nergens knoflookdruppels te koop, maar ik had wel gehoord dat je op tijd ermee moet beginnen
groetjes

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 20:12

boettdeken?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 20:12

xtostarlight schreef:
wat voor knoflook? gewoon zo'n teentje Wanneer moet je daar trouwens mee beginnen want in de winkels zijn nog nergens knoflookdruppels te koop, maar ik had wel gehoord dat je op tijd ermee moet beginnen
groetjes


Je kan bij elke paardenzaak knoflook kopen, HEEEEELE emmers Haha! Haha! Haha!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 20:17

Knoflookpoeder is dat, idd in grote emmers. Je kunt het kopen bij de voerhandel en bij de ruitersportzaak. Twee maal daags een schep door het voer. Wij doen dat ook, Ret heeft namelijk hetzelfde als jouw paard. Verder bespuiten met zo vies mogelijk spul, en zo veel mogelijk buiten laten lopen in de schaduw of als de zon (bijna) onder is. Tijdens het rijden in het bos gebruik ik hele vieze anti-vliegengel, maar daarmee moet je oppassen in de volle zon omdat het dan brandplekken kan veroorzaken.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 20:20

Karin schreef:
Knoflookpoeder is dat, idd in grote emmers..


Neee joh ook schilvers Haha! Haha! Haha!

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 21:30

ja knoflook helpt echt hel goed maar als je paard er zon last van heeft zou ik wel opletten dat je wormenkuur geeft dat ook tegen horzels is (ik weet niet of je dat al doet maar er zijn ook wormenkuren tegen alleen wormen en niet tegen horzels)
ik hoop voor jouw en je paardje dat hij er met knoflook geen last van heeft

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 21:53

Ja klopt, je hebt ze ook als schilfers. Had ik niet eens aan gedacht, wij hebben alleen de poeder.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-03 20:01

okee thanx mar wat werkt dan het best snippers of poeder
ik had dat trouwens wel gevraagt in de paardewinkel, maar die man zei dat eigelijk alleen spuitspul echt werkt (bij starlight niet dus)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 21:14

Mijn paard krijgt ook alleergische reacties op dazensteken.
Hij krijgt van mij knoflook.
En overdag staat hij met een bucas fly0off deken buiten. Die zijn lichaam en hals bedekt. Verder heb ik een flesje met ontzettend stinkspul. (Je stinkt letterlijk een uur in de wind ) dat ik er op doe als ik ga rijden. En dat hoieft niet eens iedere dag. Het gaat in zijn vacht zitten en zodra hij gaat transpireren komt de lucht weer te voorschijn en blijven de insecten beter uit de buurt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: m0niekkkie, Nicollevs en 30 bezoekers