jeuk

Moderators: Dyonne, Angela

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

sprinter

jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-03 12:10

Wij hebben sinds kort een pony op stal staan die af en toe gek lijkt te worden van de jeuk over haar hele lichaam. Als ze de kans krijgt schuurt ze zo hard dat ze er kale plekken van krijgt. Haar huid is helemaal gaaf, geen schilfers oid. De haren laten ook niet los, dus ik denk dat het geen schimmel is. Ik zie nergens iets bijzonders, ook geen luizen of zo. Heeft er iemand enig idee wat dit kan zijn en wat ik eraan zou kunnen doen? Verward

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 12:12

Misschien zit het wel tussen de oren van het beestje.. Verward Hoewel dit me sterk lijkt..

Ehmm, ik zou er toch een keertje een dierenarts bijhalen. Het is namelijk niet normaal dat een pony dit doet..

Misschien mankeert hij iets wat jij met het blote oog niet kunt zien..

sprinter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-03 09:23

Er zijn al twee verschillende dierenartsen bij geweest, en die vinden het een behoorlijk neurotisch ponytje. De ene dacht ook dat de pony een nekhernia heeft, omdat ze nogal druk met haar hoofd doet. Verder konden ze niks aan haar ontdekken.
Ondertussen is ze ingereden, en met rijden is ze ontzettend braaf. Het beleren ging ook heel flitsend, ze pakt dingen heel snel op. Ik kan me dus haast niet voorstellen dat haar klachten puur psychisch zijn, als ze zich met rijden zo keurig gedraagt. We hebben zelfs al freestyle met haar gereden, en ook dat gaat super. Zelfs nog iets beter dan met hoofdstel, omdat ze haar hoofd stiller houdt. Ik denk dat ze dat hoofdstel ook irritant vindt, omdat ze jeuk heeft. Maar als een pony echt psychisch in de knoop zit, kun je er toch niet zonder problemen zonder zadel en hoofdstel op rijden?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie