warme hoeven, geen koorts..en toch dieet....???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

warme hoeven, geen koorts..en toch dieet....???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 21:58

De hoefsmid kwam vandaag bij Pepsi en ik vertelde hem dat hij wat warme hoeven had, dat vond de HS dus ook en zei dat ik zijn temperatuur op moest meten, dat heb ik gedaan maar die was netjes 37.4.....volgens de hoefsmid moest ik Pepsi een paar dagen geen brokken etc. geven, alleen maar hooi, i.v.m. een eventuele bevangenheid...... Scheve mond
Maar is het zo dat een paard aan vier hoeven bevangen kan worden en moet dan zijn temp. ook hoger liggen? Verward

Ik heb net wel op Zoeken gekeken en wat onderwerpen gelezen, maar kom dit eigenlijk niet tegen....

Pepsi loopt niet kreupel en verder merk ik niet veel aan hem, behalve dan dat hij warme hoeven heeft en wat chagrijnig is
Is het toch beter om kontakt op te nemen met een DA, voordat ik hem op advies van de HS een aantal dagen alleen op hooi ga zetten?

Heeft iemand's paardje dit ook wel eens gehad??? Verward

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 17:30

Mijn paard had ook warme hoeven en daarna ook warme benen... ik heb toen de DA erbij geroepen en het bleek dat hij mijt had aan zijn onderbenen door de mijt had waren zijn benen een beetje ontstoken. Hij had geen dikke benen maar zijn hoeven waren warm net kleine kacheltjes. Ik zou als ik jou was toch even de DA erbij roepen... je weet het maar nooit en dan heb jij zekerheid. Als je paard echt hoefbevangen is kun je beter z.s.m. de DA erbij roepen.

Oh ja mijn paard had ook geen koorts. Vaak duiden warme benen op een ontsteking. Het kan ook zijn dat hij mok heeft Verward Kijk eens goed in zijn kootholtes of hij wondjes heeft.

Succes ermee.