vetoryl: wondermiddel cushings ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

vetoryl: wondermiddel cushings ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 13:51

Op het asiel hebben wij diverse (stok)oude paarden en ponies, waarvan er 2 cushings hebben. Een nieuwe dierenarts heeft nu het middel vetoryl voorgeschreven, wat hij uit Engeland laat overkomen.

Tot nu toe lijken de resultaten verbluffend, de 36jarige shetlander, chronisch bevangen e.d. draaft de stal weer in en uit en is aan het verharen ! Ook een andere pony, van wie we niet weten exact hoe oud ze is (ws ongeveer 20 jaar) doet het er heel goed op en is van haar bevangenheid af. De eerste tijd hebben ze ook op bute gestaan, totdat de bevangenheid minder werd.

Blijkbaar wordt dit middel voor honden al langere tijd voorgeschreven, op i-net kan ik over paarden niets vinden.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Amalarab

Re: vetoryl: wondermiddel cushings ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:04

Ik ken het niet maar vind het uiteraard geweldig nieuws! Hoop dat er meer mensen reageren, mss kun je contact opnemen met de Paardenkamp in Soest?

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:58

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:48

Interessant!! Ik ken het niet, zal het eens aan mijn veearts vragen of ze er iets over weet. Is het een duur medicijn?
Mijn cushing pony staat op pergolide, ook met een heel goed resultaat, maar er zijn ook paarden waarbij de pergolide niet goed aanslaat of waarbij er te veel bijwerkingen (misselijkheid, niet meer willen eten) optreden.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 21:57

De prijs zou ik moeten navragen, maar het is wel een medicijn speciaal voor dieren ontwikkeld, eerst dus voor honden, maar tegenwoordig in Engeland ook voor paarden blijkbaar.

Ik wist van Pergolide af, heb het zelfs destijds in Belgie (waar het goedkoper was) voor een bokker besteld. Dus toen de eigenaresse van het asiel zei dat ze medicijnen voor cushings had gekregen dacht ik ook in de eerste instantie dat het hier om ging. Toen ze deze naam noemde heb ik haar gevraagd het even te spellen, en toen vond ik heel veel goede berichten over honden....maar nog niet over paarden.