Staart wordt dunner, hoe komt dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anouar
Berichten: 52
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Purmerend

Staart wordt dunner, hoe komt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-03 23:57

Het valt mij de laatste tijd op dat mijn paard zijn staart wat dunner wordt. De haren laten makkelijk los. Ik borstel zijn staart dus nooit, maar pluis hem regelmatig uit. Was hem wel eenmaal per week met babyshampoo en gebruik daarna wat antiklit. Ook schuurt hij niet, dus snap ik niet hoe het komt. Hij is verder kerngezond en glanst als een spiegel en eet goed. Nu heeft hij (gelukkig) een hele volle staart, dus het is niet echt zichtbaar, maar ik zie/voel het wel en maak mij zorgen...
Kan het komen omdat hij zijn zomervacht al begint te krijgen, of...?

Love is... just a moment!


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 00:00

Naar mijn weten verhaard de staart niet tijdens de rui. Maar het kan komen dat hij tijdelijk wat minder in zijn vel zit? Maar net zoals de mens verliest een paard redelijk veel haar. Misschien is een Vitaminekuurtje wel op zijn plaats?

Je suis Charlie.

Anouar
Berichten: 52
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-03 10:55

Ik geef elke dag al een multivitaminesuplement, appel/knoflookazijn en lijnzaadolie. Zou er dan nog een vitaminetekort kunnen zijn?

Love is... just a moment!

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 11:33

Of geef je teveel?
Kan dat ook trouwens?
Doei,
[naam]

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

Kendra

Berichten: 8711
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 11:46

Staat ie met een ander paard in de wei? Sommige ruinen trekken aan de staart van hun maatje, dat wil nog wel eens haaruitval veroorzaken.

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:32

als de staart veel te lang is kan het nog wel eens zijn dat een paard dat graag mag liggen op stal op zijn eigen staart trapt bij het opstaan.
ik hou daarom de staart wat korter, en dat heeft geholpen.

Ik weet alleen dat ik niets weet.
Socrates

Anne_GTI

Berichten: 18194
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 23:31

In de afrastering kan ook het een en ander blijven hangen. Of idd andere dieren, hoeven niet noodzakelijker wijs paarden te zijn, kalfjes enzo hebben er ook een handje van om er lekker op te zabbelen als ze de kans krijgen.

Iedere week wassen vind ik ook wel een beetje veel. Zelf was ik staart alleen voor een wedstrijd. Eerst met shampo, dan cremespoeling tot onder de haarwortel een poosje laten inwerken, tot slot goed uitspoelen en dat anti-klit spul erin. Pluis hem ook pas uit als ie droog is. Et voila, mijn paardje heeft de dikste haarbos achter haar kont hangen van de hele vereniging.... (pluk voor de les alleen de strootjes eruit, anders vraagt iedereen of je paard te koop is...)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Just_Natural en 8 bezoekers