Rhino op Hertenhof in de Noord-Beemster?

Moderators: Angela, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Gaylord

Rhino op Hertenhof in de Noord-Beemster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-03 17:56

Ik hoorde het gerucht dat er ook Rhino is op een stal in de Noord-Beemster, ik geloof de Hertenhof. Daar zijn al verschillende paarden besmet met een of ander virus, men denkt Rhino! Ik vind dat deze paarden dus een uitrijdverbod moeten krijgen! Anders besmetten zij anderen weer! Boos!

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 19:19

. Hou nou eens op met dat idiote gedoe. Voorzichtigheid is prima maar dit is ontzettende paniek zaaierij. Een maand geleden ging dat gerucht ook al omdat er toen 1 (!!!!) paard was met een virus (en voor de duidelijkheid Rhino is wel een virus maar een virus is niet per definitie Rhino). Dat paard is inmiddels een week of 3 kerngezond. Op dit moment is er wederom een paard met lichte koorts. De DA heeft gecontroleerd en volgens hem is het een 'gewoon' virus, de eigenaresse heeft voor alle zekerheid toch bloed af laten nemen (ze is als de dood).

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Gast252

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 19:49

Eens met Astrid, paniek is nergens voor nodig. Alhoewel er ook weer gezegd wordt dat de bloedproeven niks zeggen, maar goed. Volgens mij worden er bij verdenkingen heus wel maatregelen getroffen zoals het thuis houden van paarden voorlopig.

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 20:25

Een 1-malig bloedonderzoek geeft geen resultaten maar bij een herhaling van het onderzoek binnen een bepaalde tijd kunnen ze met zekerheid zeggen of het wel of geen rhino is (volgens de info die de eigenaresse van het betreffende paard heeft gekregen)

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 22:18

Zie topic Rhino breidt zich massaal uit!Ik wordt er gillend gek van!!!!En zo gaat het dus!Er gaat een gerucht,en het blijkt niet waar te zijn.Goed dat je duidelijkheid schept Astridh!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 23:02

Tja en omdat Fitz nu niet eet en koorts heeft, heeft hij zeer waarschijnlijk ook Rhino? Frusty
En zo gaan de geruchten de wereld in.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 13:17

Ja, idd.
Ik kom net van de uni terug, er is in de Beemster dus geen rhinopneumonie geconstateerd.
Vandaar dat ik nu op dit topic ook een slotje zet.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten