90% van de stallen besmet met lintworm!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 12:19

petraaken schreef:
laat maar komen Zannekin. Dat is ook iets dat ik vervelend vind aan die regels in België. Dat een en dezelfde product/merk soms een verschillende naam hebben in Nederland en België.


Hoezo een Europa Haha!

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:32

Ik ben bezig om equimax in Amerika te kopen, daar kosten ze 9 euro per spuit. Een vriend echter die het uitzoekt komt volgende tekst:

>>>>>
I have been investigating Praziquantel which is the new active ingredient for tapeworms in the Equimax and the Zimectrin gold. Check out this site I found to buy the chemical in huge amounts—grams, not milligrams. http://www.utahkoi.com/medications/praziquantel.html

This is a site to buy it to treat tanks of koi fish. I think with a little time I could figure out the conversion to get a 14% solution. You could probably just sprinkle it on their food and then just get liquid Ivermectin which is now down to about $65 for 200 cc, enough to treat about 15 to 20 horses. Never forget that pharmaceutical companies pride themselves on screwing doctors and horse owners, the two largest groups of dummies in the world. I can still go ahead and order the equimax for you but I might be able to save you a lot of money over time if we can figure out the conversion.
>>>>>>>>>>>

Is dit middel Praziquantel ook hier in Nederland te koop?

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:02

Alle stoffen zijn in vrac te koop. Kan idd interessant zijn.
Weet wel dat die aankoop via internet van geneesmiddelen, in het buitenland, volledig illegaal en strafbaar is, zou er niet te veel mee op de proppen komen.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:12

Zannekin schreef:
Alle stoffen zijn in vrac te koop. Kan idd interessant zijn.
Weet wel dat die aankoop via internet van geneesmiddelen, in het buitenland, volledig illegaal en strafbaar is, zou er niet te veel mee op de proppen komen.


Wat is vrac? Meen je dat nou? OOk een wormenspuit die hier legaal is?

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:23

Vrac is de ruwe stof in grotere verpakkingen, meestal in poedervorm. Je moet de Nederlandse wetgeving daaromtrent eens bekijken. Wormmiddelen zijn geneesmiddelen, behalve in Nederland waar ze vrij in de handel te krijgen zijn (niet verplicht in de apotheek zoals in België en andere). Geneesmiddelen mag je niet zomaar importeren.
Via internet is het nu wel heel aanlokkelijk en makkelijk....

DubbelFun

Berichten: 88835
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:02

En het kan zeer gevaarlijk zijn om middelen te gebruiken die in die hoedanigheid niet voor paarden zijn gemaakt (dus vloeibare Invermectin gebruiken).

DubbelFun

Berichten: 88835
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:03

Excuseme schreef:
Ik ben bezig om equimax in Amerika te kopen, daar kosten ze 9 euro per spuit.

Heb je een link van deze verkoopsite ??

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:34

Wat ik net nog bedenk. Ik heb eens vliegenmaskers in Canada besteld (toen ze hier nog niet te krijgen waren), wou het eens uitproberen eigenlijk. De douane had wel het pakje gecontroleerd en ik moest importtaks betalen. Was ook niet niks. Maar als daar wormspuiten in hadden gezeten had ik het wsch niet in handen gekregen....

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:10

hoi, ik heb een week geleden een wormekuur gegeven, zit in een blauw/silver kleurig doosje, maar zag gisteren dat ze wormen had, wit/lang, kan ik dan nu al weer een goed worme kuur geven en welke, ze heeft in de herfst een zware gehad.

petraaken

Berichten: 44229
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:31

misschien een tube equimax. Dat is ivermectine en praziquantel in 1 spuit. Misschien wat meer geven dan anders.

petraaken

Berichten: 44229
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:32

zit ik net te denken zijn het levende wormen of dooie?

DubbelFun

Berichten: 88835
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:39

Kun je niet beter 3 weken wachten voor de volgende dosis. Als er nu teveel wormen in 1x dood gaan kun je koliek krijgen.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:12

Sugarmiss"]
[quote="Excuseme schreef:
Ik ben bezig om equimax in Amerika te kopen, daar kosten ze 9 euro per spuit.

Heb je een link van deze verkoopsite ??
[/quote]

Je moet daar iemand kennen die ze opstuurt, bedrijf stuurt zelf niet naar Europa(Willen hun dealers niet in de wielen rijden)

link is http://www.agri-med.com/site/255063/product/865-3658315

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:29

Ik heb het daarnet (bijna) allemaal gelezen maar ik had nog een vraagje.
Weet er misschien iemand of de wormen resistent kunnen worden tegen Ivermectine? Resistent wil zeggen dat ze er niet dood van gaan.
Ik had namelijk zoiets gehoord van de vorige eigenaar van mijn pony, maar ik weet nu niet of ik dit moet geloven.

Wat denken jullie?

Andor heeft trouwens wel altijd wormenkuren gehad met ivermectine erin. Laatst nog diezelfde als die Kimmes gegeven heeft.

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:56

andor schreef:
Weet er misschien iemand of de wormen resistent kunnen worden tegen Ivermectine? Resistent wil zeggen dat ze er niet dood van gaan.
Ik had namelijk zoiets gehoord van de vorige eigenaar van mijn pony, maar ik weet nu niet of ik dit moet geloven.

klopt idd. Resistentie treedt het meest op wanneer er onder gedoseerd wordt! Vandaar dat je het paard beter te veel wormpasta kan geven dan te weinig. Doordat mensen het niet zo nauw namen vroeger met resistentie en dus 2 paarden van +/- 400kg met 1 spuit deden...
Tevens moet je zorgen dat er niet op de 'open' bodem gemorst wordt, want dan trekt het in de bodem en de eventuele aanwezige wormen/larven kunnen dan ook resitstent worden.

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:40

Wat kan ik als (het echt waar is wat de vorige eigenaar heeft verteld) Het beste doen met ontwormen dan? Gewoon wel ontwormen met ivermectine?

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 21:44

Er is in dit topic en andere al veel over uitgelegd,...gewooon een goed schema opstellen en niet te weinig geven.

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 16:21

Voor zo ver ik heb gehoord is er nog geen groot resistentie tegen ivermectine. Maar maak je je er echt zorgen om, dan kun je met moxitocine ontwormen. Neem desnoods even contact op met je DA.