Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MaritAriel schreef:Share schreef:Hoe hebben ze dat gevonden dan? Bloed onderzoek? Fijn dat ze te behandelen is! Ik hoop voor jullie dat ze er snel van opknapt!
Ik ben bij Den Hoek geweest! Al haar bevindingen wezen naar de ziekte van Lyme waardoor het al snel een heel duidelijk verhaal werd. Ik kan eventueel nog een bloedonderzoek laten doen maar mijn dierenarts heeft zelf al aangegeven dat het heel moeilijk te onderzoeken is. Ik vind het persoonlijk op dit moment wel even goed en heb volle vertrouwen in de diagnose die we nu hebben gekregen.
Tycho schreef:Als de diagnose eigenlijk een vermoeden is zou ik toch ook iets lezen over pssm . De behandeling daarvan ( aanpassen van voeding ) is in feite onschadelijk voor welk paard dan ook . De klachten die je hebt kan je namelijk ook goed bij een pssm paard plaatsen.
Als je nu een pssm paard hebt en de behandeling van lyme zou niet inhouden dat er granen en suikers uit het dieet worden geschrapt dan is je paard waarschijnlijk nog niet geholpen.
Dit is maar gewoon een opmerking van mij en je hoeft er niets mee. Maar ik wilde je het toch meedelen. Pssm geeft namelijk ook dit soort klachten. En het weglaten van krachtvoer (granen) en suikers is heel simpel maar maakt een wereld van verschil voor een pssm paard (geen pijn ).
MaritAriel schreef:Tycho schreef:Als de diagnose eigenlijk een vermoeden is zou ik toch ook iets lezen over pssm . De behandeling daarvan ( aanpassen van voeding ) is in feite onschadelijk voor welk paard dan ook . De klachten die je hebt kan je namelijk ook goed bij een pssm paard plaatsen.
Als je nu een pssm paard hebt en de behandeling van lyme zou niet inhouden dat er granen en suikers uit het dieet worden geschrapt dan is je paard waarschijnlijk nog niet geholpen.
Dit is maar gewoon een opmerking van mij en je hoeft er niets mee. Maar ik wilde je het toch meedelen. Pssm geeft namelijk ook dit soort klachten. En het weglaten van krachtvoer (granen) en suikers is heel simpel maar maakt een wereld van verschil voor een pssm paard (geen pijn ).
Vermoeden / diagnose... Het is net hoe je het zelf bekijkt en waar je zelf het meest vertrouwen in hebt. Als mijn regulieren dierenarts zou zeggen dat mijn paard Lyme heeft en bij Den hoek zouden ze zeggen van niet , zou ik Den Hoek geloven en mijn regulieren dierenarts niet. Ik heb in Den Hoek nou eenmaal veel meer vertrouwen.
Mijn dierenarts had het al eerder opgenoemd en Den Hoek heeft het voor mij bevestigd.
of het pssm kan zijn weet ik natuurlijk niet. Mocht de behandeling voor Lyme niet werken kunnen we altijd nog verder kijken. Nu volg ik dit pad met heel veel vertrouwen
Tycho schreef:Ik wil je niet onzeker maken en het is niet mijn bedoeling je te irriteren door vermoeden/ diagnose te schrijven. Ik heb bewust dit bericht gevolgd omdat ik de klachten en het verhaal herkende in/bij mijn paard. Ik weet hoe wanhopig je kan worden van een paard dat eruit ziet als een bodybuilder terwijl het niet getraind wordt. Mijn paard had pijn alsof ze te zwaar getraind werd terwijl ze amper bewoog.
Daarom schreef ik ook ; Dit is maar gewoon een opmerking van mij en je hoeft er niets mee.
Je mag mijn berichten echt negeren.
Ik schreef alleen hier omdat (nogmaals) als het om een pssm paard zou gaan de oplossing zo simpel is. Namelijk geen krachtvoer (handje vitamine korrel is genoeg) eventueel wat olie aan dieet toevoegen . Genoeg bewegen is dan ook belangrijk om de suikers uit de spieren te houden .
Iedereen wil zijn of haar paard gelukkig zien en dit soort klachten zijn heel frustrerend . Jouw openingspost leek zo op mijn verhaal dat ik het gevolgd heb in de hoop dat pssm gemeld zou worden als 1 van de opties. Ik ben geen arts maar gun jou een gezond paard . Gooi het idee van pssm niet weg maar als dit traject niet werkt overweeg dan eens of het pssm zou kunnen zijn. Dat is de enige reden dat ik reageer. Ik wil alleen maar meedenken omdat dit zo lastig is voor mensen met paarden bij deze klachten.
Ik zeg dus niet dat het geen lyme is . En ik zeg dus ook niet dat het wel pssm is. Ik wil alleen maar meedenken .
MaritAriel schreef:Ik had mijn bericht aangepast , want het stond er niet zoals ik wou, dus je moet die nog maar even lezen. En je iriteert me helemaal niet! Ik ben juist heel blij dat je mee denkt. Ik gooi het pssm verhaal zeker niet weg, en hou het in mijn achterhoofd! Ik ben nogmaals heel blij met Den Hoek, vooral omdat ik er nu zelf ook zo zeker van ben. Dat is nog niet eerder voorgekomen. Nogmaals, ik ben heel blij dat je zo mee denkt en heb er ook veel aan. Ik probeer alleen te voorkomen dat ik zelf ga twijfelen aan de diagnose die ze bij Den Hoek stelde. Ik wil mijn paard helpen en dat lukt alleen als ik zelf ook heel zeker van de zaak ben, en dat ben ik
singasong schreef:Hoe waren de nieren/bijnieren? Als die niet goed werken kunnen paarden ineens van 'mak' naar schrikkerig bedrag overgaan.