We komen er maar niet achter..........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dany94

Re: We komen er maar niet achter..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:00

Hoe is het gegaan? Ben erg benieuwd!

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 08:33

Ten eerste ohh war was ze braaf gister. Het paard dat normaal alle kanten op schiet bij een DA stond heerlijk op rust en liet alles toe. We zijn erg goed geholpen. Ariel heeft de ziekte van lyme. We hebben medicijnen mee gekregen en moeten over 6 weken terug en dan moet ze een grote sprong vooruit hebben gemaakt. Het is nu er op of er onder. Verder was er uiteraard nog meer aan de hand maar dat komt later. Eerst dit onder controle proberen te krijgen.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 08:39

Grappig he,de meeste paarden vinden het heerlijk daar en staan heel ontspannen te centenbakken.

Toch lyme dat verklaard al die ziekmakende klachten heel goed :j

Er is ook geloof ik een topic over tinkerhengst patrick.
Dier was ook zooooo slecht en ze konden het maar niet vinden.
Ook lyme en die is nu aan zijn tweede jeugd begonnen,en ziet er weer stralend uit!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:08

Fijn dat je weet wat er aan de hand is! Soms is de uitslag niet leuk maar het feit dat je weet wat er mankeert is al heel wat, nu kun je in ieder geval gericht gaan behandelen. Hopelijk heb je snel resultaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:28

Dus toch Lyme! Fijn dat je t nu weet en gericht kunt behandelen!

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 10:26

Ik ben inderdaad heel blij dat we er na 2 jaar eindelijk achter zijn wat er aan de hand is! Ik baal alleen zo dat we er zo laat zijn achter gekomen, de lyme zal er nooit meer helemaal uitgaan. Maar ik heb een super sterk paard, dus ik wet zeker dat we een heel eind zullen komen. Vind de komende 6 weken wel erg spannend :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:39

Hoe hebben ze dat gevonden dan? Bloed onderzoek? Fijn dat ze te behandelen is! Ik hoop voor jullie dat ze er snel van opknapt!

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:01

Fijn dat je weet wat hij heeft, ik zeg heel veel sterkte en succes de komende tijd! Het gaat vast goedkomen, jullie zijn sterk! Houd ons op de hoogte!

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 12:04

Share schreef:
Hoe hebben ze dat gevonden dan? Bloed onderzoek? Fijn dat ze te behandelen is! Ik hoop voor jullie dat ze er snel van opknapt!

Ik ben bij Den Hoek geweest!
Laatst bijgewerkt door Jellebie op 13-06-12 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Tycho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:25

MaritAriel schreef:
Share schreef:

Ik ben bij Den Hoek geweest! Al haar bevindingen wezen naar de ziekte van Lyme waardoor het al snel een heel duidelijk verhaal werd. Ik kan eventueel nog een bloedonderzoek laten doen maar mijn dierenarts heeft zelf al aangegeven dat het heel moeilijk te onderzoeken is. Ik vind het persoonlijk op dit moment wel even goed en heb volle vertrouwen in de diagnose die we nu hebben gekregen.

Als de diagnose eigenlijk een vermoeden is zou ik toch ook iets lezen over pssm . De behandeling daarvan ( aanpassen van voeding ) is in feite onschadelijk voor welk paard dan ook . De klachten die je hebt kan je namelijk ook goed bij een pssm paard plaatsen.

Als je nu een pssm paard hebt en de behandeling van lyme zou niet inhouden dat er granen en suikers uit het dieet worden geschrapt dan is je paard waarschijnlijk nog niet geholpen.

Dit is maar gewoon een opmerking van mij en je hoeft er niets mee. Maar ik wilde je het toch meedelen. Pssm geeft namelijk ook dit soort klachten. En het weglaten van krachtvoer (granen) en suikers is heel simpel maar maakt een wereld van verschil voor een pssm paard (geen pijn ).

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 12:30

Tycho schreef:
Als de diagnose eigenlijk een vermoeden is zou ik toch ook iets lezen over pssm . De behandeling daarvan ( aanpassen van voeding ) is in feite onschadelijk voor welk paard dan ook . De klachten die je hebt kan je namelijk ook goed bij een pssm paard plaatsen.

Als je nu een pssm paard hebt en de behandeling van lyme zou niet inhouden dat er granen en suikers uit het dieet worden geschrapt dan is je paard waarschijnlijk nog niet geholpen.

Dit is maar gewoon een opmerking van mij en je hoeft er niets mee. Maar ik wilde je het toch meedelen. Pssm geeft namelijk ook dit soort klachten. En het weglaten van krachtvoer (granen) en suikers is heel simpel maar maakt een wereld van verschil voor een pssm paard (geen pijn ).

Ik zie het als een diagnose en zeker niet als een vermoede, maar ik weet dat er veel mensen zijn die daar anders over denken. Mijn dierenarts had het al eerder opgenoemd en Den Hoek heeft het voor mij bevestigd. Mijn reguliere dierenarts zou ondanks een bloedonderzoek niet met alle zekerheid kunnen zeggen of ze het wel of niet heeft, daarom zou ik na een bloedonderzoek nog heel erg twijfelen. Door Den Hoek weet ik het zeker, en als ik eens goed terug kijk naar het afgelopen jaar... Past het er in mijn ogen heel goed bij.

of het pssm kan zijn weet ik natuurlijk niet. Mocht de behandeling voor Lyme niet werken kunnen we altijd nog verder kijken. Nu volg ik dit pad met heel veel vertrouwen
Laatst bijgewerkt door Jellebie op 13-06-12 12:47, in het totaal 3 keer bewerkt

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 12:31

Dany94 schreef:
Fijn dat je weet wat hij heeft, ik zeg heel veel sterkte en succes de komende tijd! Het gaat vast goedkomen, jullie zijn sterk! Houd ons op de hoogte!

Dankje wel! :D

Tycho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:48

MaritAriel schreef:
Tycho schreef:

Vermoeden / diagnose... Het is net hoe je het zelf bekijkt en waar je zelf het meest vertrouwen in hebt. Als mijn regulieren dierenarts zou zeggen dat mijn paard Lyme heeft en bij Den hoek zouden ze zeggen van niet , zou ik Den Hoek geloven en mijn regulieren dierenarts niet. Ik heb in Den Hoek nou eenmaal veel meer vertrouwen.

Mijn dierenarts had het al eerder opgenoemd en Den Hoek heeft het voor mij bevestigd.

of het pssm kan zijn weet ik natuurlijk niet. Mocht de behandeling voor Lyme niet werken kunnen we altijd nog verder kijken. Nu volg ik dit pad met heel veel vertrouwen

Ik wil je niet onzeker maken en het is niet mijn bedoeling je te irriteren door vermoeden/ diagnose te schrijven. Ik heb bewust dit bericht gevolgd omdat ik de klachten en het verhaal herkende in/bij mijn paard. Ik weet hoe wanhopig je kan worden van een paard dat eruit ziet als een bodybuilder terwijl het niet getraind wordt. Mijn paard had pijn alsof ze te zwaar getraind werd terwijl ze amper bewoog.

Daarom schreef ik ook ; Dit is maar gewoon een opmerking van mij en je hoeft er niets mee.

Je mag mijn berichten echt negeren.

Ik schreef alleen hier omdat (nogmaals) als het om een pssm paard zou gaan de oplossing zo simpel is. Namelijk geen krachtvoer (handje vitamine korrel is genoeg) eventueel wat olie aan dieet toevoegen . Genoeg bewegen is dan ook belangrijk om de suikers uit de spieren te houden .
Iedereen wil zijn of haar paard gelukkig zien en dit soort klachten zijn heel frustrerend . Jouw openingspost leek zo op mijn verhaal dat ik het gevolgd heb in de hoop dat pssm gemeld zou worden als 1 van de opties. Ik ben geen arts maar gun jou een gezond paard . Gooi het idee van pssm niet weg maar als dit traject niet werkt overweeg dan eens of het pssm zou kunnen zijn. Dat is de enige reden dat ik reageer. Ik wil alleen maar meedenken omdat dit zo lastig is voor mensen met paarden bij deze klachten.

Ik zeg dus niet dat het geen lyme is . En ik zeg dus ook niet dat het wel pssm is. Ik wil alleen maar meedenken .

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 12:53

Tycho schreef:
Ik wil je niet onzeker maken en het is niet mijn bedoeling je te irriteren door vermoeden/ diagnose te schrijven. Ik heb bewust dit bericht gevolgd omdat ik de klachten en het verhaal herkende in/bij mijn paard. Ik weet hoe wanhopig je kan worden van een paard dat eruit ziet als een bodybuilder terwijl het niet getraind wordt. Mijn paard had pijn alsof ze te zwaar getraind werd terwijl ze amper bewoog.

Daarom schreef ik ook ; Dit is maar gewoon een opmerking van mij en je hoeft er niets mee.

Je mag mijn berichten echt negeren.

Ik schreef alleen hier omdat (nogmaals) als het om een pssm paard zou gaan de oplossing zo simpel is. Namelijk geen krachtvoer (handje vitamine korrel is genoeg) eventueel wat olie aan dieet toevoegen . Genoeg bewegen is dan ook belangrijk om de suikers uit de spieren te houden .
Iedereen wil zijn of haar paard gelukkig zien en dit soort klachten zijn heel frustrerend . Jouw openingspost leek zo op mijn verhaal dat ik het gevolgd heb in de hoop dat pssm gemeld zou worden als 1 van de opties. Ik ben geen arts maar gun jou een gezond paard . Gooi het idee van pssm niet weg maar als dit traject niet werkt overweeg dan eens of het pssm zou kunnen zijn. Dat is de enige reden dat ik reageer. Ik wil alleen maar meedenken omdat dit zo lastig is voor mensen met paarden bij deze klachten.

Ik zeg dus niet dat het geen lyme is . En ik zeg dus ook niet dat het wel pssm is. Ik wil alleen maar meedenken .

Ik had mijn bericht aangepast , want het stond er niet zoals ik wou, dus je moet die nog maar even lezen :). En je iriteert me helemaal niet! Ik ben juist heel blij dat je mee denkt. Ik gooi het pssm verhaal zeker niet weg, en hou het in mijn achterhoofd! Ik ben nogmaals heel blij met Den Hoek, vooral omdat ik er nu zelf ook zo zeker van ben. Dat is nog niet eerder voorgekomen. Nogmaals, ik ben heel blij dat je zo mee denkt en heb er ook veel aan. Ik probeer alleen te voorkomen dat ik zelf ga twijfelen aan de diagnose die ze bij Den Hoek stelde. Ik wil mijn paard helpen en dat lukt alleen als ik zelf ook heel zeker van de zaak ben, en dat ben ik :j

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:54

Ik ontdek je topic net pas en met dat ik je beginpost las dacht ik al meteen aan Lyme.

Fijn dat je nu zeker weet dat het dit is en gericht kunt gaan behandelen. Hopelijk knapt je paard er snel van op. Hij is bij Laarakker in goede handen!

Heel veel sterkte!

Tycho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:59

MaritAriel schreef:
Ik had mijn bericht aangepast , want het stond er niet zoals ik wou, dus je moet die nog maar even lezen :). En je iriteert me helemaal niet! Ik ben juist heel blij dat je mee denkt. Ik gooi het pssm verhaal zeker niet weg, en hou het in mijn achterhoofd! Ik ben nogmaals heel blij met Den Hoek, vooral omdat ik er nu zelf ook zo zeker van ben. Dat is nog niet eerder voorgekomen. Nogmaals, ik ben heel blij dat je zo mee denkt en heb er ook veel aan. Ik probeer alleen te voorkomen dat ik zelf ga twijfelen aan de diagnose die ze bij Den Hoek stelde. Ik wil mijn paard helpen en dat lukt alleen als ik zelf ook heel zeker van de zaak ben, en dat ben ik :j

Ik zag het net idd dat je je bericht hebt aangepast :) Nu ga ik over lyme lezen want ik wil ook graag alle opties kennen :)

Succes met je paard en ik zou het fijn vinden als je in dit topic zou willen blijven melden hoe het met jullie gaat !

Misschien kunnen we elkaar zo helpen met onze paarden met lastige spierklachten.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 12:09

Ik begin een kleine verandering te merken. Ze staat apart van haar 2 vriendjes (de paddock is met een draadje in tweeën gedeeld, dus ze staan nog een beetje samen) omdat een van haar vriendjes niet opgejaagd mag worden en Ariël er alleen maar achter aan zit. Ze mogen wel 3 a 4 uurtjes per dag samen het land op. Toch merk ik dat ze wat in zich zelf gekeerd raakt, ze staat telkens in de zelfde hoek op rust en is niet zo vrolijk. Ik dacht eerst dat het door haar medicijnen kwam want door die medicijnen is de kans groot dat het de eerste twee weken slechter gaat maar toen ik haar mee nam naar de bak om te spelen (ik wou haar wat opvrolijken) kwamen de bokken sprongen hoor. Ik denk dat het komt door het apart staan, dat is ze niet gewent. Verder is ze erg onrustig. Mijn bombroef paard schrikt ineens van alles. Ik hoop dat we snel een stap vooruit gaan krijgen!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:12

Hoe waren de nieren/bijnieren? Als die niet goed werken kunnen paarden ineens van 'mak' naar schrikkerig bedrag overgaan.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 12:17

singasong schreef:
Hoe waren de nieren/bijnieren? Als die niet goed werken kunnen paarden ineens van 'mak' naar schrikkerig bedrag overgaan.

Ik weet dat uit het eerste thermografisch onderzoek kwam dat haar nieren niet goed werkte, toen was ze inderdaad ook heel schrikkerig. Uit het tweede thermografische kwam dat dat al een stuk beter was en toen was die schrikachtigheid weg. Wat er nu allemaal niet goed werkt weet ik niet precies. De arts zei dat veel in haar lichaam het werk niet goed deed maar dat dat de volgende keer ter sprake kwam en dat ik nu eerst haar weerstand etc. om hoog moest krijgen. Dus het zou heel goed kunnen dat dat nu weer het geval is!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:50

Ja, je kunt een terugval krijgen in de eerste week (verergeringsverschijnselen).
Ik denk dat als je paard een eind is opgeknapt je hem niet meer herkent ;)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 03:20

Ben onwijs benieuwd! Vind het toch erg spannend als ik vooruit kijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 04:28

schrik gedrag en bijna zichzelf verliezen in angst, duid op magnesium tekort.
als ik heel eerlijk ben, zie ik absolute directe linken naar; bevangenheid, insulineresistent en dus ook pssm; die uiteindelijk allemaal op hetzelfde uitkomen; verander de voeding! check paardnatuurlijk.nl eens voor de grap hierover...sterkte meis!

snottebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 07:38

Hey Marit,

Wat een gedoe met onze kneusjes he?
Uiteindelijk moet het goed komen hoor.

Ik merk bij Riebar ook verschil, hij loopt minder goed, maar dat zullen de medicijnen wel zijn.
Die kunnen de kwaal eerst verergeren en daarna moet het goed gaan..
Hou je maar aan de adviezen van Eva en bij twijfel even bellen.

Zie je vast vanavond weer !

groetjes Marije

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 07:50

Hoi hoi, nu pas de kans om weer even bij te lezen. Klinkt fijn dat je bevestiging hebt gevonden. Ik kan me voorstellen dat de medicijnen wel invloed kunnen hebben op je paard hoor, er gebeurt nu natuurlijk van alles in haar lijf, dat kost vast wel energie. Als je het te erg vindt worden zou ik gewoon even bellen. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust. En overigen opmerkingen die hier geplaatst worden waar je wat mee kan zou ik de volgende keer gewoon opperen, dan kunnen ze het misschien meenemen.

En grappig dat jouw paard daar ook al zo relaxed was. Die van mij is ook lief, tot hij weer goed is (dus meestal op controle) en dan heeft hij geen geduld daar. Dus vaak weten we al voor hij bekeken is dat alles weer okee is...hihi.

Succes ermee en ik ben ook erg benieuwd hoe het verder gaat, ik duim de goeie kant uit natuurlijk!

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 08:13

Hee Marit, toen ik over de ogen las kreeg ik zowat een rolberoerte, dat heeft mijn paard ook. Ging van het ene oog naar het andere oog. Ze is ook al een tijd niet goed rad. Doe verder niets met haar op dit moment, ze staat dag en nacht buiten. Had jouw paard ook jeuk aan de ogen en ging ze daardoor haar ogen ook schuren ? Waardoor ze dan weer zowat ontstoken ogen had (wat ook binnen en dag weer weg kon zijn)? Ogen gaan nu redelijk met homeopatische medicijnen, maar ze loopt nog steeds niet regelmatig en gek, ze is nog steeds niet helemaal in zomervacht.