[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:03

Welkom bij de club Corinne!

Er zijn in dit topic al heel veel tips gegeven. Maar dan zul je wat pag. moeten gaan doorspitten Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:09

ap schud trouwens nog steeds. Knipoog
maakt geen verschil of ik met touwhalster rijd of met gewoon hoofdstel.
als hij naar me toekomt in de wei dan schud hij me al tegemoet haha.

heb es terug gezocht in mijn berichten,maar vorig voorjaar deed hij het ook,verschil was alleen dat hij de zomer niet schudde.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:10

Daar was ik al mee begonnen, pffff het zijn er gewoon tè veel!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 23:17

Aaargh, Ino schudde vandaag zelfs met netje en masker Boos! . Gelukkig niet zo erg dat hij niet meer te rijden was maar toch. Zijn vacht voelt ook heel ruw aan, dat heeft hij nog nooit gehad.
Hij leek wel meer eetlust te hebben, maar hij heeft vandaag voor het eerst zijn nieuwe voer gehad en heeft zorgvuldig het oude voer er uit gezocht, de rest liet hij liggen Vork . Ik had het notabene zelfs door elkaar gemengd Clown .
Ik zal wel weer gewoon geduld moeten hebben.

corinne1981. Ik denk toch dat gezien de grote hoeveelheid aan redenen waarom een paard kan gaan headshaken dat het toch raadzaam is om eerst een DA te raadplegen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 00:21

en dat heb ik dus nooit gedaan Knipoog

ap begon te schudden in de herfst andat ik hem gekocht had.
en een stalgenootje van me zei voor de grap,"hij heeft hooikoorts joh"
hij had zelfs last van dikke ogen toen.
toen ben ik er op gaan letten en ap doet het voornamelijk in voor en najaar.

2 jaar geleden heb ik bij josefien ( zit hier op bokt)een pluk haar laten testen en daar kam dus wel degelijk hooikoorts uit.
was ook heel simpel,ap zijn wei stond vol met hazelaar en daar was hij allergisch voor.
nu staan die er niet meer en schud hij veel minder Knipoog

ik ben zelf van alles gaan uitproberen, rijden in donker,schaduw of veel zon,.
ander hoofdstel of bitloos.
ander zadel of zonder zadel.
rechtrichten.
ander voer, andere omgeving zelfs!!!!!

maar ja het is dus geen scheefheid,geen verkeerd zittend zadel of wat dan ook,want dan zou hij altijd schudden naar mijn mening.
dus ap heeft gewoon echt hooikoorts Knipoog

maar in alle andere gevallen moet je dus wel een arts laten kijken,want het kan wel een schimmel in de oren zijn,of een scheve wervel,.of een zenuwaandoening

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 01:23

Ik ben er toen uiteindelijk ook zonder DA uit gekomen wat er aan de hand was. En dat vooral omdat ze geen van allen verder kwamen dan je kan niet rijden(werd wel niet zo gezegd, kwam er echt wel op neer Boos! ) of je paard stelt zich aan Verward .
Ik ben er dus achter gekomen door uit mezelf een dagboek bij te houden en toevallig een artikel in de hoefslag. Toen had ik zadel en hoofdstel enz al uitgesloten.

Maar ik denk wel dat het verstandig is om eerst zaken zoals ontstekingen, schimmels enz uit te sluiten.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 10:01

Inoterry schreef:
Aaargh, Ino schudde vandaag zelfs met netje en masker Boos! . Gelukkig niet zo erg dat hij niet meer te rijden was maar toch. Zijn vacht voelt ook heel ruw aan, dat heeft hij nog nooit gehad.
Hij leek wel meer eetlust te hebben, maar hij heeft vandaag voor het eerst zijn nieuwe voer gehad en heeft zorgvuldig het oude voer er uit gezocht, de rest liet hij liggen Vork . Ik had het notabene zelfs door elkaar gemengd Clown .

corinne1981. Ik denk toch dat gezien de grote hoeveelheid aan redenen waarom een paard kan gaan headshaken dat het toch raadzaam is om eerst een DA te raadplegen.

Het zou kunnen dat in het begin van de behandeling de symptomen verergeren. Dat gebeurd vaak bij homeopatisch middelen. Hoelang ben je er nu mee bezig? Ruim een week, of al langer?

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 11:45

Citaat:

Dat laat ik zoiezo doen, maandag maak ik een afspraak, hij moet ook nog geënt worden, dan kan ik hem meteen nog eens na laten kijken.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 12:45

Da hier in de buurt kwam alleen met ventipulmin etc aanzetten, verder kwam hij niet.
Ik heb zelf de hooikoorts uit moeten vinden.

Hielpen de druppels van Josefien 2 jaar geleden niet Ellepel ?

Groetjes,

Maris

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 16:30

vorig jaar heeft ap druppels gehad van josefien.
tegen zijn eczeem en tegen de hooikoorts.

en ze helpen wel...denk ik... want dat weet je nooit 100% zeker Knipoog
want ap is verhuisd,staat in een andere omgeving en op grasland wat speciaal voor paarden is.
hij word totaal anders gevoerd en vorig jaar echt heel veel gereden.

en dus de hele zomer ging het goed, geen schudje tot een paar weken geleden. nou ja dat deed hij vorig jaar ook he.

dit jaar eerst zonder druppels proberen, kijken wat het verschil is

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 16:40

singasong schreef:
Inoterry schreef:

Het zou kunnen dat in het begin van de behandeling de symptomen verergeren. Dat gebeurd vaak bij homeopatisch middelen. Hoelang ben je er nu mee bezig? Ruim een week, of al langer?

We zijn nu anderhalve week bezig met de kuur. Ik heb het alleen nooit eerder opgemerkt dat er eerst een verergering kwam bij Ino, vandaar dat ik daar nu ook niet bij stil heb gestaan. Maar je hebt inderdaad gelijk, dat zou het kunnen zijn Haha! .

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 16:44

ohw nu ben ik even helemaal blond,maar welke kuur deed je ook maar weer?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:18

ellepel schreef:
ohw nu ben ik even helemaal blond,maar welke kuur deed je ook maar weer?

Bij Inoterry is net Charlotte geweest van de praktijk van Erik, dus medicijnen van Charlotte neem ik aan...

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:12

Ino krijgt drainage compositum, milt compositum en suikerbalens. Allemaal van de groene os, voorgeschreven door Charlotte.
Het is trouwens wel apart dat omdat Ino een moeilijke eter is ik het advies kreeg om de suikerbalans door een beetje appelmoes heen te mengen, dat staat zowat stijf van de suiker Haha! . Maar het belangerijkste is dat hij het binnen krijgt Vork .

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:24

ik heb een vraagje.
mijn pony schud ook.
en heel veel dingen wijzen er op dat ze ook een pollenallergie heeft.
nu wil ik een pollen netje aan schaffen.
maar bij de paarden drogist zijn ze 50 euro ena ls het dadelijk niet werkt heb ik 50 euro weggegooid.
nu is mijn vraag.
zijn er ook nog goedkopere pollennetjes die net zo goed zijn?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:29

Op de vorige pagina en de pagina daarvoor staan paar links naar goedkopere netjes. Of ze beter zijn is nog niet bekend.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:30

dacht ik al,drainage compositum Knipoog

wat ik wilde zeggen:
veel paarden kunnen in het begin daar hoofdpijn van krijgen Knipoog
verklaard misschien het meer schudden van dit moment en is misschien dan ook even iets om over na te denken?

ap had er ook last van namelijk.toen ik het ongeveer 10 dagen aan het geven was,merkte ik dat hij hoofdpijn had, hij stond met zijn hoofd naar beneden,hield zijn ogen het liefste gesloten en was sjaggerijnig.

bonita:
even een paar bladzijden teruglezen want die vraag is afgelopen week zeker al vaker gesteld

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:33

ellepel schreef:
dacht ik al,drainage compositum Knipoog

wat ik wilde zeggen:
veel paarden kunnen in het begin daar hoofdpijn van krijgen Knipoog
verklaard misschien het meer schudden van dit moment en is misschien dan ook even iets om over na te denken?

ap had er ook last van namelijk.toen ik het ongeveer 10 dagen aan het geven was,merkte ik dat hij hoofdpijn had, hij stond met zijn hoofd naar beneden,hield zijn ogen het liefste gesloten en was sjaggerijnig.

bonita:
even een paar bladzijden teruglezen want die vraag is afgelopen week zeker al vaker gesteld

okee jaa ik had al terug gelezen maar ik kon het zo snel niet vindenn.

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:36

okee nieuwe vraag sorry dat ik het niet in 1 post heb gedaan maar wist niet dat ik het zo snel gevonden kreeg.
wie heeft dit pollennetje al uitgeprobeerd? Aerborn Noseshield
van de site hier 1 pagina terug

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:40

Ik heb gisteren een netje in elkaar gezet om eens uit te proberen, van dun horgaas. Was dus veel te dun en waaide zowat van zijn hoofdstel af...
Dus toch maar een besteld bij de paardendrogist.
Net belde de tandarts nog om te vragen hoe het met Harley ging. Ik het verhaal voorgelegd en ze raadde me een holistische dierenarts aan.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
(de d.a. komt binnenkort even langs by the way...)

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:05

@Bonita: Ik heb een set van 3 netjes van een bokker overgekocht voor 25 eur Haha!. Zij had die gekocht bij de paardendrogist.nl. Zodra ik 'm binnen heb wordt ie meteen getest. Ik ga dr niet vanuit dat ik meteen verschil merk, want ik vrees dat het schudden nu wel een beetje tussen de oren zit ook maar na een tijdje hoop ik wel verschil te merken. Ik laat nog wel weten hoe het gegaan is.

@ellepel: Ik heb mijn paard ook niet laten testen door een DA. Ik heb ook zelf allerhande dingen geprobeerd die jij noemt om tot de conclusie te komen van een pollenallergie. Wel wil ik ook nog een pluk haren op sturen naar Josefien (www.natuurlijkinbalans.nl) omdat ik wel benieuwd ben voor welke pollen ze een allergie heeft. En aan de hand daarvan kan zij druppels maken. Ik heb daar best goede verhalen over gehoord en ik wil dat wel geprobeerd hebben. Wie weet hebben we dan niet eens meer een neusnetje nodig.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:10

benneton schud nu al een aardig tijdje.. eerst leek het minder te worden, maar nu vandaag was het weer een drama.
hij heb het heel de winter gedaan. en ik heb bijgehouden wanneer het minder wordt, maar dat is alleen als hij afgeleid is,

hij doet het in stal, als hij buiten staat.
met wandelen, met rijden.
met halster, als ik met halsring rij, met hoofdstel.
overal dezelfde reactie op.
heb geprobeerd een tijd niet te rijden en alleen los te longeren(dus zonder iets)
overdags of savonds.

het maakt allemaal niet uit.

hij zwalkt, heeft juk aan zijn neus, hij klappert met zn hoofd (schud van boven naar beneden heen en weer)
hij wordt soms zoo geirriteerd er van en loopt niet relax.

pfff en nu wil ik dus gaan beginnen om iemand te laten komen. maar bij veel mensen moet je naar de kliniek toe en dat is bij mij niet mogelijk. beschik niet over trailer en ook niet over een auto.

weet iemand een goede holistische dierenarts die ook in rotterdam komt?

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:15

Ik heb geen ervaringen met een holistische dierenarts...
Je zou ook een pluk haar kunnen laten testen door Josefien hier van bokt. Zij kan zijn of je paard een pollenarllegie heeft en voor welke pollen hij allergisch is. Ook kan ze aan de hand daarvan druppels maken voor je paard. Ik ga het in ieder geval ook proberen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:25

Ino staat nu sinds 2 weken onder behandeling van een holistische DA. Nog te kort om echt iets zinnigs over een eventueel resultaat te zeggen dus. Maar ik ben wel hoopvol dat we het sheaken weer onder controle gaan krijgen. Ik heb 2 jaar met succes druppels van de zelfde kliniek gegeven, vorig jaar was het resultaat wat minder de oorzaak daarvan is er tijdens het consult uitgekomen.

@ellepel. Ik heb vandaad goed opgelet en Ino kijkt vandaag iig helder uit zijn ogen en toonde gewoon fit. Dus ik denk dat hij vandaag iig geen hoofdpijn heeft. Maar ik hou het in de gaten.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:57

maar als ze allergisch zijn voor pollen, dan schudden ze toch niet in hartje winter?