Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
moniquejimmy schreef:Bij mijn pony die aan de pergolide is, merkte ik geen verschil ik gaf hem ook vitex agnus castus. De behandeling van de osteophaat daarentegen gaf wel positief resultaat.
barkruk schreef:DendroFleur: de medicatie kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat je paard minder gaat vermageren of zelfs wat gaat bijkomen. Wat het voeren betreft: je zou kunnen proberen om wat meer gespreid over de dag die 3 kg voer te geven. Dat wil ook nog wel eens helpen met de vertering. Een paard heeft nl maar een relatief kleine maag en als je daar veel eten tegelijk instopt zal de maaglediging alleen maar versnellen. Het lichaam krijgt dan gewoon minder goed voorverwerkt voedsel in de darmen waardoor de vertering bemoeilijkt. 4x kleinere porties voeren op een dag is beter dan 2x een hele grote. Je paard eet nu waarschijnlijk tot hij/zij vol zit en raakt daarna dat vieze natgekwijlde voer niet meer aan. Als er bv. 4x per dag een verse portie in zijn/haar bak ligt kan dat misschien wat helpen. Je kan oud voer dat nog in zijn/haar bak ligt bij een volgende voerbeurt er ook beter uithalen voordat je er nieuw voer bijgooit.
Ramay: jammer voor je paardje dat ze binnenkort dood zal gaan, maar 35 is gelukkig een respectabele leeftijd.