Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
do4evah schreef:Zijn zijn ideeen eigenlijk wetenschappelijk bewezen? Getest? Hoeveel publicaties heeft die man op zijn naam staan? Is dat onderzoek met die fjorden representatief/op een verantwoorde manier gedaan?
Dat zijn nog een aantal vragen die ik heb en ik vind ze hier niet echt beantwoord worden, of ik moet er overheen gelezen hebben.
Mensen als Leen Taal moet je denk ik met scepsis benaderen.
Het lijkt mij dat hij wel degelijk overtuigingskracht heeft en dat er zeker kernen van waarheid in zijn verhaal zitten, maar na het lezen van dit topic denk ik gewoon dat het een op geld beluste kwakzalver is. Waarom moet dit allemaal in godsnaam zoveel kosten?
Waarom heb ik nog nooit van die man gehoord, terwijl ik via Google het volgende vind:
"Leen Taal, werkt over de gehele wereld tot zelfs in Japan, heeft landelijke en internationale bekendheid gekregen met zijn innoverende inzichten betreffende het voorkomen en genezen van zomereczeem, en bovengenoemde problemen. Leen Taal heeft tien jaar geprotocolleerd onderzoek bij zeer veel paardenrassen, gedaan. Ook bij pony’s en paarden waarvan de eigenaren al van alles, tot nu toe met geen of weinig succes hadden geprobeerd."
Kan iemand mij vertellen waarom ik bij Leen Taal het gevoel heb te maken te hebben met een soort alternatief, spiritueel, para-normaal Jomanda-mannetje? Waar je gewoon maar in moet geloven?
Falka schreef:Is er eigenlijk gepubliceerd over de Fjorden? En is er duidelijk over hoeveel jaar dat onderzoek is geweest? Het is normaal in de wetenschap om te publiceren, ook om te beschrijven om welke stoffen het gaat, en welke methodes er zijn gevolgd. Bijvoorbeeld een groep krijgt een placebo ( nepmiddel) en een andere groep krijgt de medicatie. Wetenschap heeft een ethiek, ethiek heeft niets met patenten te maken.
Esther
Citaat:
Het lijkt me het ultieme afstudeeronderzoek voor een diergeneeskunde-student...
do4evah schreef:Ja, en bovendien wordt pas iets gepubliceerd als het écht wetenschappelijk bewezen is. Wetenschap werkt niet als een roddelblad. Zelfs op de zoekmachine via de universiteit krijg ik geen artikelen te pakken.
Alet schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe veel bokkers de LT methode
hebben toegepast en in hoeveel gevallen dit effectief geweest is...
Dan heb je op kleine schaal toch een beeld. Geen representatief beeld, maar toch, ik ben wel nieuwsgierig.
Alet schreef:Over die Jomanda-ontkenning... Ik krijg dan zo'n gevoel van hoe harder er ontkent wordt, hoe dichter het bij de waarheid zit. Dat hij het zelf alvast maar ontkent voordat de vergelijking komt, terwijl hij zichzelf eigenlijk al vergelijkt en meteen de vergelijking als niet kloppend afdoet. Haha, is het nog te volgen?
Wind schreef:Taal kwam trouwens met nog een heel andere gewaagde uitspraak zaterdag: hij had zijn middel getest op een groep kinderen in een psychiatrische inrichting ergens in Drenthe of Overijssel (geloof ik) en na 20 dagen zijn kuur volgen waren er geen psychische stoornissen of ADHD meer te bekennen.
Lijkt me nogal onwaarschijnlijk.