rotstraal preventief behandelen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:52

Je had vroeger paarse spray (weet de naam niet) voor rotstraal.. ook alleen verkrijgbaar bij de DA... volgens mij is dat uit de handel genomen en heb je nu CTC Spray.. is idd turqoise... snapte al niet waarom dit alleen voor schapen en koeien was Verward

Maar jeetje, kankerverwekkend... Gelukkig heb ik het ook maar een paar x gebruikt....

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:01

Loena schreef:
Je had vroeger paarse spray (weet de naam niet) voor rotstraal.. ook alleen verkrijgbaar bij de DA... volgens mij is dat uit de handel genomen en heb je nu CTC Spray.. is idd turqoise... snapte al niet waarom dit alleen voor schapen en koeien was Verward

Maar jeetje, kankerverwekkend... Gelukkig heb ik het ook maar een paar x gebruikt....


ja klopt het is uit de handel genomen

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:29

danifur schreef:
ja klopt het is uit de handel genomen


CTC is in de plaats van OTC (dat paarse spul). CTC mag je gewoon gebruiken, maar als je het op n wond doet krijg je lelijke lidtekens, dus van mijn va is t alleen tegen rotstraal. Werkt Super, en CTC is in tegenstelling (volgens mij) tot OTC niet kankerverwekkend.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:22

Hoe gebruik je CTC dan? Mag dat preventief gebruikt worden of niet? Of doe je dat om de zoveel dagen erop? Mijn paard staat altijd in een schone stal, ik maak elke dag zijn hoeven schoon en toch heeft hij telkens rotstraal. Ik snap het niet!

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:50

ShirleyA schreef:
CTC is in de plaats van OTC (dat paarse spul). CTC mag je gewoon gebruiken, maar als je het op n wond doet krijg je lelijke lidtekens, dus van mijn va is t alleen tegen rotstraal. Werkt Super, en CTC is in tegenstelling (volgens mij) tot OTC niet kankerverwekkend.


oh, ik had gehoord dat het uit de handel genomen was..
van dat kankerverwekkende weet ik ook niet of dat waar is hoor Verward

Elvi

Berichten: 18
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 09:33

GEEN EGYPTISCHE ZALF! is gevaarlijk goedje. Vooral na het rijden uitkrabben in alle hoekjes enz. Hoef droog houden op stal en als hij te lastige gaten in zn hoeven heeft laat de hoefsmid dan losse delen weg snijden zodat je er beter bij kan. Met hoevenborstel goed schoonmaken. Equisolid gebruiken (die heeft een smal pijpje waar het spul uitkomt die je in de gaten kunt stoppen) dat maakt het schoon (lost vuil op) en droog zodat het niet verder gaat. 1 keer per dag gebruiken . OOK GEEN TEER , DAT SLUIT DE HELE HOEF AF VAN BUITENLUCHT ENZ, MAAKT HOEF KAPOT. Ik hoop dat ik je genoeg heb geholpen (van rotstraal weet ik alles!!!!)
Groetjes, Elvi