Wat is dit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cirano

Berichten: 318
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Kampenhout (België), eigenlijk Nederokkerzeel maar niemand weet dit liggen op de aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 22:01

Maar zou hij dan niet meer zo van die plekken hebben als het een allergische reactie moest zijn?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:03

Dat kan zich uiten op een plek

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:30

Voelt het warm aan, of gewoon koud?

Cirano

Berichten: 318
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Kampenhout (België), eigenlijk Nederokkerzeel maar niemand weet dit liggen op de aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 22:42

Euh, voelt eigenlijk hetzelfde als de rest van zijn mond. Jij studeert voor veearts, toevallig geen idee wat dit kan zijn? Denk je ook aan netels?

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:58

Om eerlijk te zijn, niet direct neen... Je zei dat er iets wit uitkwam, misschien een abcesje dat is opengebroken ofzo. Ik zit ook nog maar in mijn derde jaar, dus echt slim ben ik nog niet hoor...

Eens even diep nadenken...

2 jaar zei je?
Misschien een tand die aan't wisselen is, wat ontstoken is en als ontsteking naar buiten doorbreekt? ('t zijn maar ideetjes, 't kan best zijn dat wat ik zomaar bedenk eigenlijk helemaal niet kan...)
Het is dus niet warm?
Een ontsteking zou eigenlijk warm moeten zijn... Misschien een beet van een of ander vreemd beest...

Verder kan ik zo meteen niet echt iets bedenken, maar als ik nog op iets kom, laat ik het weten !!!

Cirano

Berichten: 318
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Kampenhout (België), eigenlijk Nederokkerzeel maar niemand weet dit liggen op de aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 23:10

Neen warm is het niet. Het ziet er allemaal eigenlijk niet zo erg uit maar ben echt benieuwd wat het kan zijn. Morgenavond weet ik wsch wel meer als de veearts is geweest. Eerst dacht ik ook aan een soort abces of aft maar ik heb het nooit niet dik geweten. Toen het mij opviel was het zoals op de foto. En als er eerst een bobbel had gezeten die zou opengebarst zijn was me dat waarschijnlijk wel opgevallen.

De Rode vlek die je op de foto ziet bestaat precies uit allemaal korrelvormige vleesdeeltjes ( maar als wij met onze tong aan de binnenkant van onze lippen voelen,voel je toch ook allemaal bolletjes) En als ik daar op duwde kwam er op bepaalde plaatsen een beetje wit uit. Maar lijkt me normaal dat dit een beetje gaat ontsteken want als hij graast komt er toch allemaal stof en viezigheid in die rode plek wat toch bloot vlees is.

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:13

Of misschien een of ander wratachtig virus... Ziet het er een beetje uit als een wrat?
Maar dan was het misschien geleidelijk gekomen?

Cirano

Berichten: 318
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Kampenhout (België), eigenlijk Nederokkerzeel maar niemand weet dit liggen op de aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 23:16

Neen aan een wrat denk ik niet want dat voelt toch droog aan? De rode vlek voelt nat aan, als je er met je vinger overgaat dan zit er wat vocht op.

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 08:00

Om eerlijk te zijn, mijn ideetjes zijn uitgeput, maar ik ben Pathologie aan't blokken, wie weet kom ik daar nog wat tegen?
Maar als de DA komt, zou ik toch graag weten wat het is...

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:35

@Cirano : tijdens het blokken dit tegengekomen !!!

Eosinofiel granuloom komt vooral voor bij de kat ter hoogte van de huid (zelden bij paard en hond). ... (medische zever) Bij katten tussen 6 maand en 12 maand ouderdom vindt men aan de lippen en aan de achterpoten deze letsels. Macroscopisch zijn het geelachtige tot rode verhevenheden van de huid of lipmucosa met een lineair verloop. Men onderscheidt een ulcus, een eosinofiel plaquevormig letstel en een typisch lineair granuloom.

Anders moet je hier eventjes naar kijken http://www.wilhelminalinde.nl/patienten/eos-granuloom.html, 't is wel bij een kat, maar heeft er wel iets van weg denk ik...

Cirano

Berichten: 318
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Kampenhout (België), eigenlijk Nederokkerzeel maar niemand weet dit liggen op de aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 22:12

De veearts is daarnet geweest en die kon het ook niet onmiddellijk thuisbrengen. Hij denkt eerder aan een virale infectie maar da is heel moeilijk te achterhalen hoe dat da juist komt. Nu heb ik wel den indruk dat het al iets kleiner aan het worden is. Die rode plek ziet intussen al wa witter. Die dikkere lymfeklieren hebben daar ook mee te maken. Ik vond zelfs dat hij iets dikkere benen had ( hoefsmid zei ook dat ene kogel iets dikker was,maar niks om zorgen over te maken) Veearts vond da hij geen dikkere benen had

Vond de veearts vandaag ook maar in een rare doen, ofwel was hij goe moe ofwel zit hem aan den dope Lachen

Zou normaal moeten beteren. Als het binnen 15 dagen er nog staat komt hij nog is langs.

Ben wel 30 eurootjes armer....

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:38

Toch een virus-achtig iets dan... Nu ja, die eosinofiele granulomen, daar is de oorzaak niet van gekend, dus mischien had ik met mijn laatste post toch ook nog een klein beetje gelijk Knipoog

Succes ermee he...

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:38

Cirano schreef:
De veearts is daarnet geweest en die kon het ook niet onmiddellijk thuisbrengen. Hij denkt eerder aan een virale infectie maar da is heel moeilijk te achterhalen hoe dat da juist komt. Nu heb ik wel den indruk dat het al iets kleiner aan het worden is. Die rode plek ziet intussen al wa witter. Die dikkere lymfeklieren hebben daar ook mee te maken. Ik vond zelfs dat hij iets dikkere benen had ( hoefsmid zei ook dat ene kogel iets dikker was,maar niks om zorgen over te maken) Veearts vond da hij geen dikkere benen had

Vond de veearts vandaag ook maar in een rare doen, ofwel was hij goe moe ofwel zit hem aan den dope Lachen

Zou normaal moeten beteren. Als het binnen 15 dagen er nog staat komt hij nog is langs.

Ben wel 30 eurootjes armer....


Bij mijn paard is het vanzelf weggegaan had ook zulke plekje bij haar mond

Cirano

Berichten: 318
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Kampenhout (België), eigenlijk Nederokkerzeel maar niemand weet dit liggen op de aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 21:20

Inderdaad, het is nu kleiner aan het worden...

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:59

het lijkt wel een soort bla..