Ervaringen met zomereczeem-middel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:09

Ik heb een doos (wel begonnen) novabogom staan , die hebben dus niets geholpen . Nee de pilletjes zijn nie groot.Ik stak ze in een appel Knipoog

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:02

cinv schreef:
Ik heb een doos (wel begonnen) novabogom staan , die hebben dus niets geholpen .


waarom ben je ermee gestopt voordat de kuur op was ?
omdat het nog niet hielp ?
en heb je die Louis daarover bericht ?

[edit:quote even verduidelijkt, Jantien]

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 19:35

fjordenfan"]
[quote="cinv schreef:
Ik heb een doos (wel begonnen) novabogom staan , die hebben dus niets geholpen .


waarom ben je ermee gestopt voordat de kuur op was ?
omdat het nog niet hielp ?
en heb je die Louis daarover bericht ?

[edit:quote even verduidelijkt, Jantien]
[/quote]


die kuur moet wel helemaal gegeven worden denk ik.....

die van ons schuren nog steeds niet Lachen

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 21:35

Wat fijn dat die van jou nog niet schuren!! Lachen Nu maar hopen dat het zo goed blijft gaan!!

Ik heb ook een mailtje naar Louis gestuurd, maar ik zit nog steeds in twijfel.. Aan de ene kant wil ik het wel proberen, maar het is zoveel geld... *diepe zucht*

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:34

Omda het blijkt niets te helpen , dat het geen zomerexceem is...zogezegd...terwijl de DA zeiden van wel en de symptomen ook...
Enfin Louis is op de hoogte en wou me nog andere pillekes geven voor zijn lever...en longen...en..weet het nie meer, heb hem gepbt dus is afwachten..zo kan ik voort blijven kopen en geven..begin mijn vertouwen kwijt te raken.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:26

cinv schreef:
Omda het blijkt niets te helpen , dat het geen zomerexceem is...zogezegd...terwijl de DA zeiden van wel en de symptomen ook...
Enfin Louis is op de hoogte en wou me nog andere pillekes geven voor zijn lever...en longen...en..weet het nie meer, heb hem gepbt dus is afwachten..zo kan ik voort blijven kopen en geven..begin mijn vertouwen kwijt te raken.


dat was ik al kwijt nadat louis niks zinnigs geantwoord heeft over wat voor 'onderzoeken' hij dan wel doet om 'andere' aandoeningen op te sporen.
eerst en vooral is hij met die zogenaamde onderzoeken zelfs buiten de wet bezig, maar dat zal mij een zorg wezen; maar vooral : meer dan wat vage onderzoekskreten heb ik hem van hem nog niet gelezen.

dat hij er zelf in gelooft wil ik graag aannemen. maar een produkt waar nog zo weinig resultaten over bekend zijn, daar vraag je niet meteen zulke prijzen voor. dat geef je GRATIS, om meer en juistere gegevens over grotere aantallen dieren te kunnen verzamelen.

en DAN ga je pas aan verkopen denken.

ellepel

Berichten: 47444
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:11

tja....blijft een moeilijk gedoe dat eczeem..

hoop dat er toch zeer boinnenkort eens een echt onderzoek komt waarin nou es wordt aangetoond wat het nou eigenlijk veroorzakt...

luxjeJarig

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:42

die van mij heeft echt beduidend minder jeuk dan deze tijd vorig jaar

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:46

ellepel schreef:
tja....blijft een moeilijk gedoe dat eczeem..

hoop dat er toch zeer boinnenkort eens een echt onderzoek komt waarin nou es wordt aangetoond wat het nou eigenlijk veroorzakt...


ellepel, zomereczeem is eigenlijk dat stadium al voorbíj..........! daar zijn al 'tig-tot-de-tigste-macht' (= héééél veel dus Haha! ) onderzoeken naar gebeurd. wat niet wil zeggen dat er ook een echte oplossing kan voor gevonden worden. en dan laat men het onderzoek weer een poosje voor wat het is, ja.
het is een allergie, en allergieën zijn zééér complexe reakties. waarover (ook bij mensen) alle wetenschappers met de handen in de haren zitten. want als er produkten zijn die echt helpen, hebben ze meestal ook veel bijwerkingen.

we kunnen wel naar mars vliegen, maar een allergie doeltreffend bestrijden blijkt veel moeilijker Knipoog .

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:58

In het vorig topic, dat hier aan vooraf ging, zei iemand dat de Haf haar derde Boett deken had omdat ze de deken kapot schuurde.
Staat de Haf met andere paarden? Andere paarden mollen een Boett in no-time als ze een beetje sloop graag zijn. Mijn Fjord heeft altijd met en tuiger en shet gestaan en Boett bleef heel, laatst met 6 IJsco's ook niet aan de had. Maar een halve middag met een Haf mét draadje tussen ze in een Ilonk's deken is naar de maan.
Hoeft niet perse van de jeuk te zijn dus.

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:33

Heb nog steeds geen antwoord van Louis...
Hij stelde voor om gratis pilletjes tegen de lever te geven dat de jeuk daarvan afhing ...

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:42

cinv schreef:
Heb nog steeds geen antwoord van Louis...
Hij stelde voor om gratis pilletjes tegen de lever te geven dat de jeuk daarvan afhing ...


nou wordt-ie mooi.......

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:47

Ganna schreef:
In het vorig topic, dat hier aan vooraf ging, zei iemand dat de Haf haar derde Boett deken had omdat ze de deken kapot schuurde.
Staat de Haf met andere paarden? Andere paarden mollen een Boett in no-time als ze een beetje sloop graag zijn. Mijn Fjord heeft altijd met en tuiger en shet gestaan en Boett bleef heel, laatst met 6 IJsco's ook niet aan de had. Maar een halve middag met een Haf mét draadje tussen ze in een Ilonk's deken is naar de maan.
Hoeft niet perse van de jeuk te zijn dus.


paarden met zomercxeem beginnen andere paarden in de nek te kriebelen zodat die terug gaan kriebelen en waardoor het deken kapot gaat. het is dus niet alleen de schuld van de andere paarden Knipoog

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:33

Dit stuurde Louis mij via pb. Ik publiceer het dus maar bij het topic, kan voor iedreen interessant zijn.



Louis

Oostmalle 12 mei 2004

Beste,

10 mei 2004 was de datum voor de eerste evaluatie. We hebben niet zoveel reacties gehad, maar ook voordien al voldoende om te besluiten dat novabogom niet gebracht heeft wat wij ervan hadden verwacht. Tientallen stalen bloed of haar van paarden hebben we onderzocht sinds de warmte in ons landje is teruggekeerd en met die warmte ook het schuren. Dat er paarden genezen zijn van zomereczeem hebben we kunnen vernemen van mensen die potjes hebben bijbesteld of die het gezien hadden bij vriend of buur of via email of door een briefje. Het resultaat was echter te mager om tevreden te zijn en anderzijds bleven de paarden die verleden jaar behandeld werden nog allemaal vrij van schuren tot op vandaag zonder behandeling in 2004!! Wat was er dan aan de hand??? We hadden iets ontdekt dat fantastisch zou moeten worden en waarom dan dit resultaat?
Bij mijn metingen kon ik steeds vaststellen dat novabogom niet meer werd aangeduid als nog nodig voor dat paard, en als ik dan de mensen hoorden vertellen hoe het paard zich gedroeg, wees alles op een nog aanwezig zijn van jeuk door zomereczeem. Ik heb er van wakker gelegen , maar ik ben ook blijven zoeken. Op dinsdag 11 mei 2004 meende ik het probleem ontdekt te hebben: één van de kruiden verwerkt in novabogom werkte niet voldoende, het werd bij wijze van spreken onderdrukt in zijn werking door de andere aanwezige kruiden.
Ik heb onmiddellijk contact genomen met mijn leermeester in Nederland en vandaag bevestigde hij wat ik gisteren gevonden had en dat is bijzonder goed nieuws.
Voorlopig moet niemand nog haar of bloed opsturen. Alle mensen die met een overschrijving langs hun bank betaald hebben, krijgen gratis 2 zakjes toegestuurd met die ontbrekende, maar noodzakelijke ingrediënten van novabogom. Van elk zakje moeten ze elke morgen en elke avond 1 bolletje geven aan het paard, ook als dat niet meer schuurt. Mensen die novabogom afgehaald hebben bij ons aan huis en geen resultaat hebben, kunnen die kruiden natuurlijk ook krijgen, maar van hen hebben we geen adres, dus afhalen is het beste. Men zegge het voort.
Als dan na 14 dagen de jeuk nog niet weg zou zijn, wat ik niet verwacht, mag je een 20-tal haren van je paard opsturen voor onderzoek. Wij blijven ons best doen! Jouw paard moet ook genezen net zoals de paarden van onze proef!!

Bie en Louis

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:37

nou ik ben benieuwd of dit helpt.....had jij het spul vorig jaar bestel;d jeanneke?

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:00

missnynke schreef:
nou ik ben benieuwd of dit helpt.....had jij het spul vorig jaar bestel;d jeanneke?


Ik heb de kuur vorige december beginnen geven.... Nu schuurt onze zwarte merrie wat aan haar staart.... Dus had ik het aan Louis gisteren laat gestuurd, hij stuurde dit terug.

Nieke

Berichten: 641
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 17:21

Ben de bolletjes ondertussen een week aan het geven. Heb de indruk dat de irritatie aan zijn manen en staart minder is als ik er aan kom, doch zijn een derde van de manen verdwenen en zie je de zogenaamde olifantenhuid erg goed...
Dus misschien dat tweede zakje ook nodig ?

Josefien

Berichten: 2737
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Heijen (L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 18:25

er is dus gewoon geen middel wat helemaal helpt, hooguit een combi van aanpakken....en ondertussen zijn weer een hoop mensen veel geld kwijt...

dagmach
Berichten: 551
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:38

Sorry hoor,maar het begint nu helemaal ongeloofwaardig te klinken
Zo kun je wel steeds iets verzinnen.Is het niet de oerbacterie dan wel de lever om uiteindelijk het niet samengaan van de kruiden de schuld te geven.
Baal,baal baal Boos!
Ik wil ook nog steeds een supermiddel voor mijn paardje maar hou het toch voorlopig maar op de boettdeken.
Wie is de volgende die met een supermiddel komt?
Wil het graag GRATIS proberen en werkt het dan prijs ik het de hemel in OK dan!
Kom op mensen houdt moed!!!

ellepel

Berichten: 47444
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 10:01

niks aan toe te voegen..
louis doet wel zijn best...

moet ik ondertussen vermelden dat mijn pony( zonder behandeling van novabogum)precies 1 dag geschuurd heeft..


en daarna niet weer.. Pling

ellepel

Berichten: 47444
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 16:10

hoorde nog een heel leuk verhaal...
was iemand die had een paard met zomere4czeem, die is toen ingespoten met slangengif...

en het eczeem was weg!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 16:34

ellepel schreef:
hoorde nog een heel leuk verhaal...
was iemand die had een paard met zomere4czeem, die is toen ingespoten met slangengif...

en het eczeem was weg!

en het paard ook :-x

ellepel

Berichten: 47444
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:19

nee is geen idioot verhaal hoor.
is echt zo, ze vertelde het aan me, en scheen te werken ook nog.
was via iemand uit belgie.

carina

Berichten: 2787
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:24

Louis, in de brief zeg je dat je eigen paarden nog steeds niet schuren. Mag ik vragen wat er veranderd is in de samenstelling van Novabogom, aangezien de paarden die vorig jaar een kuur gehad hebben geen problemen hebben gehad met het feit dat een van de kruiden door anderen onderdrukt werd?
Met andere woorden, waarom hebben jouw paarden daar geen last van gehad?

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:39

carina schreef:
Louis, in de brief zeg je dat je eigen paarden nog steeds niet schuren. Mag ik vragen wat er veranderd is in de samenstelling van Novabogom, aangezien de paarden die vorig jaar een kuur gehad hebben geen problemen hebben gehad met het feit dat een van de kruiden door anderen onderdrukt werd?
Met andere woorden, waarom hebben jouw paarden daar geen last van gehad?


héle goede vraag OK dan! !