Paard terugkopen van de verzekering!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25211
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:21

Jeetje, wat een verhaal, Pipo.
Gezien het feit dat het om een bestuur van een verzekering gaat, zal het wel om een onderlinge verzekeringsmaatschappij gaan.

Wat ik van de AMEV/HIPPO weet, is dat ik wel de mogelijkheid had om mijn paard terug te kopen van de verzekering.
Ik kon hem a. terugkopen om zelf naar de slacht te brengen en dan betaalde ik de slachtwaarde of b. terugkopen om hem in een weiland te zetten en dan moest ik er wel wat meer voor betalen.
Maar dan was ik natuurlijk de verzekerde zelf en dit is toch wel een ander verhaal.

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:09

Pipo, wat een verschrikkelijk en naar verhaal...

Op stal hebben we een soortgelijke situatie gehad, mensen die veel geld hadden betaald voor een Z2 dressuurpaard en deze verzekerd hadden. Het paard deed echter niet wat er van hem verlangt werd en stond te koop, aangezien ze het niveau van het paard niet konden tonen bleef het dier staan.
Hij is toen wat gaan kreuplen en er werd onderzoek verricht, de fotos wezen een gezond paard uit. Afijn de eigenaren bleven klagen en hij is toen met een flutsmoes/verklaring afgekeurd....
Dit paard was eerst van de stalhouder en zij heeft hem ook gefokt en naar de Z2 toegereden. Dit ging haar enorm aan het hart en zij legde contact met AMEV/Hippo om hem terug te kopen.

Moeilijk, moeilijk...maar ze bleven bellen en met voorstellen komen. Op een gegevn moment was haar man het zo zat dat hij de verzekering vroeg het paard meteen op te halen (dezelfde dag nog) om de emotionele toestanden, tevens moest er nog 2 maanden boxgeld worden betaald worden wegens niet opzeggen en waren er nog reparaties aan de stal. Daarnaast moest de stal door eens schoonmaakbedrijf gereinigs worden en al deze kosten zouden bij de verzekeringsmaatschappij neergelegd worden...

Toen werden ze heel schappelijk en was het dezelfde middag nog rond. Paard gaat inmiddels weer als een trein, gewoon weer helemaal terug van weggeweest.

Ik wens jullie veel sterkte

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:21

Even concreet dus.

Zoek uit waar het paard verzekerd is en wie de contactpersoon is
Laat je vrienden (de handelaar) bellen met zo'n zelfde verhaal als van mij hierboven zo van hup, kom hem NU halen en er zit een hele berg kosten voor jullie bij....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:25

`boomerang, bedankt voor je advies maar het paard staat inmiddels bij de handelaar. Dus dat lukt niet meer.
Het gaat hier om een onderlinge verzekering, dus ik hoop eigenlijk dat de handelaar het kan regelen. Zo niet dan ga ik morgen contact opnemen met de verzekering.

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:30

succes pipo, mocht je contact krijgen met de verzekering wees dan kordaat en klets ze jouw richting uit. Als jij zorgt dat je de zaakjes voor elkaar hebt moet je ze kunnen overtuigen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:01

Succes
Ik hoop dat het je lukt
Belachelijk. Niet meer woorden voor.
Verder niks zinnigs te melden, als dat ik erg benieuwd ben hoe het zal verlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:18

Update: Verzekering heeft eigenaresse gesproken en die heeft witheet naar die vriend gebeld. Waar wij mee bezig dachten te zijn. Na drie kwartier telefoon zijn ze eruit gekomen dat die mensen het paard terugkopen van de verzekering en dat ik het paard dan van hun koop.\

Vanavond horen we of de verzekering daarmee accoord gaat!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:34

oh dta zou echt super zijn. het gata dus de goed kant op. suc6 ermee

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:50

hoop het pipo

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:59

Ik hoop het ook voor je!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:06

Wat een verhaal zeg... hopelijk gaat de verzekering akkoord... die zullen toch ook niet graag willen dat een prima paard zo afgekeurd word? Is voor hun naam ook niet best...

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:32

Fitzroy,helaas komen dit soort praktijken veel te vaak voor.
Mensen die het niet kunnen hebben dat zij een paard niet kunnen rijden, en anderen misschien wel, laten zon paard soms gewoon dood doen.

Pipo, ik hoor nog wel van je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 23:57

Op dit moment loopt het nog staak. De verzekering wil het paard niet verkopen. Dus de eigenaresse moet de afkeuring terugdraaien het het paard aan mij verkopen. Financieel zijn we daar niet uit.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 07:38

Ik weet niet zoveel af van hoe dit proces werkt hoor, maar wil de verzekering het paard soms geen afgekeurd paard verkopen? Is het dan een idee om aan te (laten) dringen op een herkeuring door een verzekeringsarts?

Morris

Berichten: 3449
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 07:47

Vreemde zaak, volgens mij had die eigenaresse eens even goed moeten nadenken voordat ze met het paard naard DA ging. De maatschappij heeft zo zijn regels, heel logisch vind ik. Van coulance is vaak geen sprake bij een verzekeringsmaatschappij.
Ook de dierenarts in deze lijkt mij (tenminste van wat ik gelezen) niet echt onafhankelijk. Met deze dierenarts valt dus te sjoemelen, en zal door de ogen van de maatschappij in de gaten worden gehouden (hoop ik). Deze praktijken mogen dus niet gebeuren, als dit paard dus echt alleen maar voor het genoemde gebrek/afwijking wordt afgekeurd.

"Doe mij die dierenarts, kan hij mijn paard (17 jr, met peesblessure) afkeuren, zodat ik hem weer terug kan kopen en een goeie oude dag bezorgen. (dit is als grapje bedoelt hoor)"

Ik hoop voor jou Pipo dat je het paard toch nog kunt kopen. Ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt. Zet em op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:54

Nou.............

De afkeuring word teruggedraaid. Ik betaal haar de prijs die ze anders van de verzekering had gehad. Dit was iets boven mijn budget maar goed..........ik heb er wel een merrie voor terug die geen afkeuringstempel op der " hoofd" heeft.

Het is dus gelukt, kreeg ik 10 minuten geleden te horen. Nu als een gek een auto met trailer proberen te regelen, want ik moet haar vanmiddag ophalen.

Apple

Berichten: 76240
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:57

Gefeliciteerd OK dan!.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:58

Oww wat fijn zeg voor het paard dan.

Zo had je geen paard en zo heb je er 2. Veel plezier ermee en we zien graaaaag foto's van dit gelukkige paard.

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:09

Gefeliciteerd, goed gedaan!!!!!

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:16

Hé gefeliciteerd! Wat een opluchting!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:17

Beter,
nu kan je haar ook gewoon verkopen zonder het verzekeringsverhaal, want dat verhaal was zo onwaarschijnlijk geweest dat iedereen zou denken dat er een adder zo groot als een anaconda onder het gras had gezeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:27

De stempel pennymeisje zal ik nu wel de rest van mijn leven op mijn hoofd hebben staan.

Jammer dan Haha!

Caira
Berichten: 26087
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:30

We vinden je er niet minder om hoor Tong uitsteken

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:42

'Pennymeisjes' willen een hopeloos paard nog van de slacht redden; dit is geen hopeloos geval, maar gewoon een goed sportpaard, zoals jij zegt, die het gewoon niet verdiende om zo opgeruimd te worden.

Er gaan al genoeg goede sportpaarden verloren door allerlei wel gegronde redenen! (Met koliek als een van de hoofdoorzaken, ook bij paarden die niet luchtzuigen!)

Hardstikke gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:45

Afbeelding

Dit is de merrie!