Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Oskarrino schreef:Het is geen vage diagnose, excuus dat ik niet alles in details kan onthouden, er is nogal veel gezegd. Ik ga wel een mail sturen of ze een korte samenvatting willen geven zodat ik het na kan lezen. Wat ik begreep is dat de dingen die te zien kunnen zijn op de echo (menisci etc) goed waren en omdat je op de echo geen kruisbanden kunt zien, zijn die verdacht. Ik ben ook geen DA
Ja, er is een foto gemaakt en hier zijn geen afwijkingen op te zien.
Ja, de pees kan zeker een gevolg zijn van de knie
Hij heeft geen spat
Mijn paard wordt natuurlijk bekapt, staat recht op zn voeten en wordt niet op een speciale manier bekapt
Hij wordt niet scheef gereden -> Krijg al lange tijd les via 4DD en hij is verticaal in balans. Horizontaal in balans brengen wou niet lukken (boos gedrag).
Ik trek geen vage conclusies, de dierenarts ook niet. Ik zet mijn paard niet voor de lol op vervroegd pensioen.
Als ik een spaarpot had gehad van hier tot tokio had ik wel een CT laten maken, laten opereren in België (begreep dat ze daar wel knieën doen) en lang laten revalideren. Hij heeft al langer, waarschijnlijk jaren last van deze knie en vandaar dat het nooit meer beter gaat worden.
Hij loopt niet beter met vrije beweging, hij staat 24/7 lekker buiten op een groot land.
Ik bedoel deze reactie niet boos, maar ik voel mij gewoon hopeloos en ik weet het ook niet meer. Ja er zit telkens in mijn hoofd dat ik hem beter niet had kunnen kopen, dan was het iemand anders zijn probleem geweest. Maargoed, de tijd kan ik niet terug draaien en ik probeer er dit moment het beste van te maken
Het moet ook nog een plekje krijgen, mijn hoofd is chaos en ik weet het ook niet meer. Alles met dit paard is 'vaag' i.p.v. duidelijke antwoorden. En niet te vergeten dat kliniek Wolvega gezweerd heeft dat dit dier niks mankeert....
Earth schreef:Maar beweegt hij in het land nou wel of niet? Als in draven en galopperen? Rollen?
Oskarrino schreef:Earth schreef:Maar beweegt hij in het land nou wel of niet? Als in draven en galopperen? Rollen?
Rollen weet ik zeker, draven/galopperen al een tijd niet gezien... Spelen doet hij wel veel, z'n graasmasker is stuk en z'n deken zit elke dag een nieuw gat in. Heb m'n stalgenoten gevraagd te observeren als ze er zijn en mij te laten weten wanneer hij rent
Nikass schreef:Ik begrijp niet helemaal dat hij niet volledig gekeurd kon worden, maar een paar weken na aankoop wel op de kliniek kon worden gezien.
Vervolgens werd daar geconstateerd dat er vocht in zijn knie zat (oorzaak ?)
Wat is daar destijds dan aan gedaan? Want nu heeft hij dus eigenlijk nog steeds dezelfde diagnose: vocht in de knie.
Natuurlijk kun je dit niet meer terug draaien en neem ik aan dat je een volgende keer niet weer een gok neemt bij een paard kopen.
Nu staat hij dus 24/7 buiten en goed om te horen dat hij blij is en af en toe een sprintje blijkt te trekken.
Als verder dokteren niet mogelijk is (medisch of financieel) zou ik hem dit leven gunnen, desnoods op pijnstilling.
Ik neem aan dat een goede dierenarts je wel kan vertellen of dit paard pijn heeft.
Ik wens je veel sterkte. Geef hem niet te gauw op.
Nikass schreef:Sorry misschien niet duidelijk geformuleerd; waarom dan geen foto's al bij de keuring? Dan was het destijds duidelijk geweest.
Nikass schreef:Sorry misschien niet duidelijk geformuleerd; waarom dan geen foto's al bij de keuring? Dan was het destijds duidelijk geweest.
Fly_high schreef:Nikass schreef:Sorry misschien niet duidelijk geformuleerd; waarom dan geen foto's al bij de keuring? Dan was het destijds duidelijk geweest.
Het gaat toch om een blessure/afwijking van weke delen welke per definitie niet zichtbaar is op röntgenfoto's. En op de röntgenfoto's die achteraf zijn gemaakt was er daardoor ook niets te zien zegt TS.
Dus ongeacht het feit dat je reactie nutteloos verwijtend is, klopt het ook nog niet. Scannen van kniebanden is geen standaard onderdeel van een aankoopkeuring.
Jildau schreef:Nikass schreef:Bedankt voor je aardige reactie Jildau.
Ik vond jouw reactie totaal niet aardig tegenover iemand die zich al zo schuldig voelt. Toch nog even erop wijzen dat ze toen uitgebreid had moeten keuren. Ze voelt zich al rot genoeg en doet nu alles wat ze kan voor het paard.
Jildau schreef:Nikass schreef:Bedankt voor je aardige reactie Jildau.
Helaas lees je niet goed. Ik zeg helemaal niet dat ze hem uitgebreid had moeten laten keuren. Ik zeg überhaupt niet dat ze iets wel of niet zou moeten.
Ik geef aan dat ik iets niet helemaal logisch vind/niet helemaal begrijp. Dat is iets anders.
Oskarrino ik veroordeel jouw keuze niet. Ik vroeg mij slechts af waarom als buigproeven niet mogelijk waren niet op dat moment besloten is om dan op de kliniek aanvullend onderzoek te doen.
Het was een vraag die jouw bericht in mij opriep. Geen mening of oordeel.