Van de zomer had mijn pony een kapotte neus.(FOTO)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15489
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:21

shaneen schreef:
Nooit vaseline opsmeren voordat een paard het land op gaat, dit is HEEEL vet en zo verbrang je paard nog sneller en dieper ook!!!


Inderdaad, vaseline zorgt ervoor dat een paard nog sneller verbrand. Uierzalf is ook niet geschikt als bescherming.
Gebruik (wanneer het door verbranding komt) liever waterproof zonnecreme. Waterproof is wel belangrijk anders is het er zo af na een flinke teug water.

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:06

shaneen schreef:
Nooit vaseline opsmeren voordat een paard het land op gaat, dit is HEEEL vet en zo verbrang je paard nog sneller en dieper ook!!!


Bloos! dan heb ik niks gezegd Bloos!
ik kreeg deze tip van iemand afgelopen zomer en had het aan meerdere mensen nagevraagd of het inderdaad goed was en niemand heeft mij bovenstaande verteld
Gelukkig geen verbrand neusje gehad dan deze zomer..

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 14:00

Het beste is om er zonnebrandcreme voor baby's erop te smeren..

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 15:25

Dit is gewoon zonnebrand. Sunblock van ROC helpt het beste, om het uur mee insmeren!!

Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 15:52

Mijn paardje (ook een haf) had precies hetzelfde. ik heb een lapje aan zijn halster vastgenaaid en dat hielp erg goed. Toen ik er zonnebrand op deed werd het alleeen maar erger. (waarschijnlijk een allergische reactie).

Chocopasta

Berichten: 16571
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 16:16

tequila"]
[quote="ArwenLune schreef:
Afbeelding

Oplossing?


Waar heb je die vandaan? Mijn paard is ook erg gevoelig op haar neus, misschien zou dit wel een uitkomst kunnen zijn.
[/quote]

Hier is het neusje nog gewoon onbeschermd Bloos

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 16:24

Natasja91"]
[quote="tequila"][quote="ArwenLune schreef:
Afbeelding

Oplossing?


Waar heb je die vandaan? Mijn paard is ook erg gevoelig op haar neus, misschien zou dit wel een uitkomst kunnen zijn.
[/quote]

Hier is het neusje nog gewoon onbeschermd Bloos
[/quote]
Dat is waar, had ik niet goed naar gekeken... Cool

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 19:21

baby/kinder zonnebrand erop en als het odnker is kan er best vaseline op

loes14
Berichten: 234
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 20:45

Huilen dat is niet zo mooi voor je pony maar zijn neus is gewoon zwaar verbrand! dat is niet zo leuk natuurlijk maar gaat wel weer over. gewoon veel uierzalf op smeren en zonnebrand helpt ook goed hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 15:35

tequila"]
[quote="Natasja91"][quote="tequila"]
[quote="ArwenLune schreef:
Afbeelding

Oplossing?


Waar heb je die vandaan? Mijn paard is ook erg gevoelig op haar neus, misschien zou dit wel een uitkomst kunnen zijn.
[/quote]

Hier is het neusje nog gewoon onbeschermd Bloos
[/quote]
Dat is waar, had ik niet goed naar gekeken... Cool
[/quote]


En het gaat broeien, (langs de bontkanten, of nylonkanten) waardoor de huid gaat "rotten" aangezien het paardje er de hele dag (en nacht ??) mee op de wei zou moeten staan, dus daar heb je ook niks aan. Stink verschrikkelijk en het gaat branden (denk aan een schaafwond bij jezelf die ook gaat broeien).

Mijn paard verbrand zijn neus ook altijd, omdat hij een doorlopende bles heeft, ik doe s'ochtends zonnebrandcreme voor baby's op. En s'avonds als het wat donkerder word aftersun. Die moet je wel goed blijven doen, dan hebben ze er niet veel last van (tenminste mijne !) Je kunt ook groene leem opsmeren deze bevat een UV-filter.