Hoefbevangen :(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 10:32

gabyfedde schreef:
Ik zou toch maar uitkijken. je ziet van ervan gekomen is! Ze is niet voor niets te dik en hoefbevangen! Hoe meer gras hoe erger het wordt.


komt omdat ze weinig gereden of gelongeert is en ze is pas geleden haar vriendinnetje kwijt geraakt (ingeslapen)
sinds dien is ze nog maar weinig vrolijk geweest en had nergens meer zin in. kan dat er ook mee doen?

DubbelFun

Berichten: 88939
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 12:48

Dat kan er zeker mee te maken hebben. Paarden zijn sociale dieren en zeker als ze lang samen met een ander paard zijn geweest kan dat grote emotionele gevolgen (en dus lichamelijke terugslag) hebben.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 12:49

Sugarmiss schreef:
Dat kan er zeker mee te maken hebben. Paarden zijn sociale dieren en zeker als ze lang samen met een ander paard zijn geweest kan dat grote emotionele gevolgen (en dus lichamelijke terugslag) hebben.


voor zo iets was ik al bang.
de dag dat olava is opgehaald is meteen arabesk geariveerd.
want sterre kan er niet tegen om alleen te zijn, dan word ze denk ik gewoon helemaal gek.

DubbelFun

Berichten: 88939
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 13:26

Natuurlijk is ze dan niet meer alleen, maar het ene paard kan niet altijd het andere vervangen. Er bestaat ook zoiets als vriendschap tussen paarden en die moet groeien. Sommige paarden liggen elkaar absoluut niet en dat zullen dan ook niet vrienden worden.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 13:40

dat klopt, Sterre en Arabesk kunnen het wel goed met elkaar vinden, en ze galoperen samen ook fijn door de wei (ja nu niet meer dan)
maar Olava was echt alles voor haar