Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
michelle933 schreef:Ik zit hier met mijn handen in het haar. Sinds dit voorjaar staat mijn paard te headshaken op de wei. Dit is alleen op de wei. Door de warmte en de vliegen van toen kon ik mij er ergens nog in vinden. Maar toen de koudere periode daar was en minder vliegen stond hij helaas nog steeds te headshaken. 31 juli is hij behandeld met cranio sacraal en uitgemeten. Dit heeft 1 week effect gehad. Maar helaas trof ik hem gister weer headshakend aan. Als hij eet dan eet hij maar zodra hij met zijn hoofd omhoog staat zie je hem shaken. Ook met van de wei afhalen shaked hij. De 18e komt ze terug voor een nieuwe behandeling maar dat zal meer gericht zijn op lymfe drainage. Ik heb er met rijden eigenlijk nooit last van, en met grondwerk/longeren ook niet. Heeeeeel soms heeft hij het met rijden. Wat kan ik nog doen?
nnicolex schreef:michelle933 schreef:Ik zit hier met mijn handen in het haar. Sinds dit voorjaar staat mijn paard te headshaken op de wei. Dit is alleen op de wei. Door de warmte en de vliegen van toen kon ik mij er ergens nog in vinden. Maar toen de koudere periode daar was en minder vliegen stond hij helaas nog steeds te headshaken. 31 juli is hij behandeld met cranio sacraal en uitgemeten. Dit heeft 1 week effect gehad. Maar helaas trof ik hem gister weer headshakend aan. Als hij eet dan eet hij maar zodra hij met zijn hoofd omhoog staat zie je hem shaken. Ook met van de wei afhalen shaked hij. De 18e komt ze terug voor een nieuwe behandeling maar dat zal meer gericht zijn op lymfe drainage. Ik heb er met rijden eigenlijk nooit last van, en met grondwerk/longeren ook niet. Heeeeeel soms heeft hij het met rijden. Wat kan ik nog doen?
Heb je een vliegenkap met goed uv filter op? Die van mij heeft echt last van de zon/uv en zonder kap staat hij mega te schudden. Met kap is het minder (niet weg). Rijden moet ik bijv ook met een vliegenkap ook als er geen vliegen zijn..
michelle933 schreef:Ik zit hier met mijn handen in het haar. Sinds dit voorjaar staat mijn paard te headshaken op de wei. Dit is alleen op de wei. Door de warmte en de vliegen van toen kon ik mij er ergens nog in vinden. Maar toen de koudere periode daar was en minder vliegen stond hij helaas nog steeds te headshaken. 31 juli is hij behandeld met cranio sacraal en uitgemeten. Dit heeft 1 week effect gehad. Maar helaas trof ik hem gister weer headshakend aan. Als hij eet dan eet hij maar zodra hij met zijn hoofd omhoog staat zie je hem shaken. Ook met van de wei afhalen shaked hij. De 18e komt ze terug voor een nieuwe behandeling maar dat zal meer gericht zijn op lymfe drainage. Ik heb er met rijden eigenlijk nooit last van, en met grondwerk/longeren ook niet. Heeeeeel soms heeft hij het met rijden. Wat kan ik nog doen?
lexa schreef:Mijn paard heeft ook plotseling allemaal klachten , hij is nog maar 4 jaar oud en er is pas een voortand bij hem verwijderd sindsdien is hij niet echt te rijden meer.
Ik krijg een doorverwijzing om een scan te laten maken van het hoofd , heeft iemand hier ervaring mee?
lexa schreef:Michelle 933 , dat heb ik ook wel eens gehoord over de tandarts klem, wat kan je daar verder aan doen?
Bitloos lijkt mij niet zo verantwoord om te proberen het is een jonge hengst.
Wat mij ook opvalt is dat hij ongelofelijke zweet na het rijden . We rijden hem nu niet meer want paard heeft zoveel last dat het niet verantwoord is.
Donderdag krijg ik een doorverwijzing naar Utrecht en hoop dat ik daar zsm terecht kan.
Spenk schreef:Cranio helpt zelden tot nooit.... het is ook totaal onbewezen.
Iemand hier in topic heeft cranioa therapeuten aangeboden wetenschappelijk onderzoek te doen naar headshaking samen. Toen trokken ze allemaal de keutel in
Dat zegt ook weer meer dan genoeg.
Headshaking is altijd een teken van pijn en ongemak.
Odysseus schreef:Het is wel zo dat een kleine groep paarden pas op de derde of vierde aanslaat. Ik gok dat dan het opbouw effect ook pas begint. Hier ging het van 4 dagen effect naar 11 dagen naar 10 weken.
Ik zou dus zelf een vijfde behandeling zeker de kans geven want je zou zomaar ineens een uitschieter kunnen krijgen. Wat adviseert de kliniek?