[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:00

Ik heb een Anti-jeuk totaal pakket besteld bij de paardendrogist. Ik had al goede resultaten met de Sweet-Itch gel en door maar te blijven zoeken naar een oplossing kwam ik op het ontslakken uit.
Ik heb niet bewust voor witte leem gekozen, maar ik was de wanhoop nabij en dan probeer je het zoveelste produkt en toevallig *\o/* slaat dit aan bij Lidar.
Ik weet dat Divoza het ook verkoopt, dus misschien zijn er meer ruitersportzaken die het verkopen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:30

majo,als het echt zo ongelijk is moet je het gewoon afknippen,dat staat veel netter dan zo'n halve bos vind ik.
appie loopt onder regendkeen zonder hals, nog geen jeuk en dat blijft ook wel zo denk ik.
het stormt hier zo hard steeds dat die vliegjes wel wegwaaien :D

astridelise,welke leem had jij nou dan?
waar vandaan?

_CS_

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:35

Manen inderdaad gewoon op 1 lengte snoeien, staat ook veel verzorgder.
Die van mij staat ook met regendeken zonder hals en gaat prima hoor.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:52

astrid, ik kan het niet vinden op de site, heb je de exacte link..

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:00

ellepel schreef:
denk ik ook ja,neem dan weer contact op met die gerrit zomer?
zegt me niks,wie is dat dan?

opisop,ik ha dem al gezien die deken van sectolin,maar meende dat de stof een heel stuk dunner was als de echte( rambo was dat toch?)

Hij is een natuurgeneeskundige. Hij heeft in het verleden diergeneeskunde gestudeerd en dit ook gehaald, maar is overgestapt op de alternatieve geneeskunde. Dit is zijn website: http://www.gerrit-zomer.nl/
Ik ga er nog even over nadenken en het bespreken met de eigenaresse wat zij er van vindt.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:13

Gerrit zomer is zelf momenteel minder actief.. Zijn zoon neemt het allemaal een beetje over volgens mij..

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:43

die sectolin heb ik en bevalt opzich goed qua stevigheid. alleen pasvorm niet...

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:08

SuperRoos schreef:
astrid, ik kan het niet vinden op de site, heb je de exacte link..

www.depaardendrogist.nl
Dan gezondheid aan klikken, dan naar huid en dan naar zomereczeem inwendig.
Het is van Equi Derma.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:10

ellepel schreef:
majo,als het echt zo ongelijk is moet je het gewoon afknippen,dat staat veel netter dan zo'n halve bos vind ik.
appie loopt onder regendkeen zonder hals, nog geen jeuk en dat blijft ook wel zo denk ik.
het stormt hier zo hard steeds dat die vliegjes wel wegwaaien :D

astridelise,welke leem had jij nou dan?
waar vandaan?

Het Anti-jeuk Totaalpakket van Equi Derma en het is witte leem.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:10

had jij die kiezelderma?
is dat witte leem dan?

ik kan het niet vinden!
-O-

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:13

Even nog een tip voor de paardendrogist, mochten jullie wat bestellen dan kan je ook een catalogus aanvragen, daar worden de produkten heel duidelijk omschreven, wat er allemaal inzit en wat de werking ervan is.
Ik bestel daar ook de Paardendrogist Natuurmix, dat is een mengsel van allerlei kruiden en dat doet Lidar ook goed. Ik kreeg zelfs een compliment van de hoefsmid vanmiddag hoe mooi en goed zijn hoeven eruit zagen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:15

ach nou,ik heb het al.
jij hebt dus inderdaad de kiezelderma.
wat grappig,ik dacht dat het een of ander speciaal spul was.

Bolus Alba D6
Wordt verkregen uit witte leem en staat absorbeert giftige stoffen op krachtige wijze (Diatomeeënaarde).

Sulfur D6Een homeopathische bereiding uit zwavel, heeft een positieve invloed op de werking van de zwavelstofwisseling en daarmee op vele belangrijke weefsels, zoals de huid, het hoorn, de gewrichten, pezen en banden.

en ik had inderdaad al goede berichten gehoord over de kiezelderma

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:15

ellepel schreef:
had jij die kiezelderma?
is dat witte leem dan?

ik kan het niet vinden!
-O-

Ja dat is idd de kiezelderma en in de catalogus van de paardendrogist wordt het omschreven dat het verkregen wordt uit witte leem.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:18

Volgens mij posten wij tegelijk onze berichten, maar zoals je hierboven leest zag de hoefsmid het aan zijn hoeven. Nou een beter resultaat van de werking ergens van kan je niet krijgen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:25

ja klopt,we gingen lekker door elkaar heen he :P

ik ken kiezelderma dus wel,is al een oud middeltje.
ik weet dat het vooral vanwege de zwavel zou zijn dat het enorm goed zou helpen bij huidaandoeningen.
wist je dat deze zogenaamde witte leem eigenlijk gemaakt is van skeletjes van plankton?( zoiets was het geloof ik)
zou ook weer goed tegen wormen werken.

ik heb het ooit gekocht,maar deed bij appie jammer genoeg helemaal niks

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:31

ellepel schreef:
ach nou,ik heb het al.
jij hebt dus inderdaad de kiezelderma.
wat grappig,ik dacht dat het een of ander speciaal spul was.

Bolus Alba D6
Wordt verkregen uit witte leem en staat absorbeert giftige stoffen op krachtige wijze (Diatomeeënaarde).

Sulfur D6Een homeopathische bereiding uit zwavel, heeft een positieve invloed op de werking van de zwavelstofwisseling en daarmee op vele belangrijke weefsels, zoals de huid, het hoorn, de gewrichten, pezen en banden.

en ik had inderdaad al goede berichten gehoord over de kiezelderma

Ik ga het eens goed lezen maar als ik dit zo lees denk ik dat in dat product de zwavel meer de uitwerking heeft op de huid dan de witte leem.. Witte leem is echt zo enorm mild.. Zwavel is echter een zeer oud product tegen allerlei huidklachten zowel inwendig als uitwendig..

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:32

Ja, dat is het h'm juist wat bij de een een goed resultaat geeft, dat hoeft bij een ander weer niet zo te zijn. Daarom is het ook zou moeilijk om een goed middel te vinden.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:32

ellepel schreef:
ja klopt,we gingen lekker door elkaar heen he :P

ik ken kiezelderma dus wel,is al een oud middeltje.
ik weet dat het vooral vanwege de zwavel zou zijn dat het enorm goed zou helpen bij huidaandoeningen.
wist je dat deze zogenaamde witte leem eigenlijk gemaakt is van skeletjes van plankton?( zoiets was het geloof ik)
zou ook weer goed tegen wormen werken.

ik heb het ooit gekocht,maar deed bij appie jammer genoeg helemaal niks

Grappig, had dit niet gelezen maar zeg hetzelfde.. De zwavel heeft hierin de sterkste werking... Ik geloof niet in deze werking van witte leem op zichzelf zo sterk.. Maargoed, het werkt voor Lidar gelukkig en welk ingredient het dan precies doet maakt niet zoveel uit..

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:33

Vandaag wat foto's gemaakt van Diaz weer.. Even ter vergelijking

Afbeelding
Foto van 13 oktober..

Afbeelding
Staart vandaag, begint echt super goed te groeien nu. Huid eronder is mooi rustig en roze, schilfers bijna helemaal weg..

Afbeelding
Manen begin Oktober.. Overal plukjes door de kloven..

Afbeelding
Manen nu, hele warboel maar het wil weer naar 2 kanten gaan vallen.. We zijn blij dat het goed groeit want ze waren echt heel erg beschadigd van het schuren.. Was bang dat dat niet meer zo hard zou groeien..
Voorpluk ook goed te vergelijken met de foto hieronder (zie dat ze een kleiner oogje trekt, ze wilde graag terug naar de wei..)
Zijn nog 3 plekjes waar kloven zaten waar de manen uit elkaar vallen.. De rest kun je niet meer terugvinden en beginnen gelukkig ook weer manen te groeien!

Afbeelding
13 oktober: Voorpluk bijna weg, hals erg onrustig, kale plekjes op oren en hoofd hier niet goed te zien

Afbeelding
Nu volledig begroeid hoofdje weer en mooie rustige hals. Haar ogen zijn nog steeds wat rood en soms zijn haar darmen nog onrustig.. De kuur is dus nog flink aan het werk..

We gaan rustig door.. Als de boel de hele winter lekker groeit en dit is het resultaat van 7 weekjes dan ben ik benieuwd hoe het verder gaat!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:35

SuperRoos, wat een geweldige vooruitgang.
Ik denk dat het bij Lidar ook een samenwerking is met de kruiden die hij ook dagelijks krijgt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:37

maar de smid kon toch ook al aan de hoeven zien dat er iets niet goed zat?
heel eigenlijk he....heb je dan dus een paard met een huidprobleem door misschien wel tekorten in de voeding.
en waarschijnlijk geen zomereczeem.

toch?

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:54

Ik heb me halsdeken vandaag voor het eerst afgedaan. Hopelijk zijn die mugjes nu verdwenen. Anders gaan haar mooie lange manen alsnog naar de donder.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:24

je zou dan inderdaad gaan denken dat er ergens een tekort is aan een bepaald iets, als het dier meerdere dingen niet goed heeft zitten.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:47

Daarom is het extra belangrijk volgens mij bij dit soort paarden ook goede supplementen in te zetten en iets als een olie bijvoorbeeld..
We hadden het hier al eerder over de omega 3,6 en 9 olie en dat krijgt Diaz dus ook, in combinatie met een ander goed supplement zodat we in ieder geval dat soort tekorten uit kunnen sluiten als oorzaak van de jeuk..
Maar nu ze stopt met jeuken kan dit ook weer de eerdere oorzaak geweest zijn en is dat nu allemaal aangevuld.. De echte oorzaak vinden blijft enorm moeilijk denk ik..

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:52

Zijn hoeven waren idd een stuk harder en ook goed gegroeid. Hij had er nog nooit zoveel af hoeven halen als vandaag. De buitenwand was ook breder geworden. Ik heb daar eigenlijk nooit bij stil gestaan, maar nu jullie dit zo zeggen kan hij misschien wel een tekort hebben gehad van een bepaalde vitamine of mineraal en dat het door mijn toevoegingen opgelost is.