Schuren staart!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Schuren staart!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-02 11:08

Er zal wel eens eerder gevraagd zijn naar middeltjes tegen staart schuren, maar dit is denk ik even een andere situatie.
In maart dit jaar begonnen 4 van de 7 paarden met het schuren van hun staart. De hele verdere zomer zijn ze op het land geweest en toen hebben ze niet meer geschuurd. Maar op het land is het natuurlijk wel even lastiger schuren Knipoog .
Sinds een paar weken staan ze weer op stal en begonnen die 4 weer meteen met schuren Boos! . We hebben al allerlei middeltjes geprobeerd, ook in maart/april dit jaar, maar niets helpt. De namen van alles weet ik niet precies meer, in ieder geval waren het middelen tegen allerlei beestjes, dus die zouden allang uitgeroeid moeten zijn.
De dierenarts stelde voor om ze allemaal te ontwormen met Equest en daarna de anussen te wassen met water+afwasmiddel. Dit is allemaal gebeurd, maar nog steeds geen verandering. Gisteravond zag ik dat de andere 3 paarden ook waren begonnen met schuren Boos! .
Het is echt zonde van de staarten, ze gaan er echt helemaal aan. Maar het ergste is natuurlijk dat ze elke keer zo’n jeuk blijken te hebben.
Wie heeft er ideeën?


Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-02 10:23

JeanPaul, we proberen natuurlijk ook de oorzaak te vinden van het schuren, ik weet dat het geen zin heeft om allerlei middelen te gaan proberen als je niet de oorzaak kent. Maar goed, het is dus heel moelijk om hier de oorzaak van te vinden.
Aan het hooi ligt het waarschijnlijk niet, één paard heeft namelijk sinds ze weer op stal staan ander hooi en die blijft ook erg schuren.
En het ontwormen is net 2 weken terug al gebeurd.

Niemand meer die hier ervaring mee heeft Verward ?

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-02 13:01

Zannekin, Ja het is alleen de staart, zelfs alleen maar de bovenkant. Maar luizen moeten nu echt wel uitgeroeid zijn met wat we gebruikt hebben.
Fabienne, de paarden zien er allemaal heel goed uit en krijgen goed krachtvoer. En ja, 4 paarden zijn familie van elkaar. Kan daar een verband in liggen?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: janderegelaa, Lenexa, Slmt9, Yontheke en 83 bezoekers