Peesonsteking in schouder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Peesonsteking in schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 19:28

Bij mijn pony is vastgesteld dat ze een peesontsteking in haar schouder heeft. Dit komt bijna nooit voor.

Is er iemand die hier wat over kan vertellen, of iemand met een paard die dit ook yeeft gehad en hoe is dit uiteindelijk afgelopen?

Alle informatie is welkom.

Djeda
Berichten: 61
Geregistreerd: 16-07-02

Peesblessure in de schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 23:23

Hoi,

Dit heb ik nog nooit gehoord. Mijn paard heeft op het moment ook last van een peesblessure. Hij is onder behandeling van Eric Laarakker. De genezing gaat door medicijnen veel sneller als normaal. Misschien moet je 'ns kontakt met 'm opnemen en kan hij je helpen.

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 19:08

thnx. Eric Laarakker is een therapeut toch? Ik ga op aanraden van mijn stalgenoten Jerais probleem voorleggen aan iemand die geluidstherapie doet. Als zij me niet verder kan helpen zal ik zeker contact opnemen met Laarakker. Zou je mij zijn nummer willen PB-en?

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 19:12

Ik heb ook een pees ontstoken in mijn schouder. Volgens de huisarts was het een bekend probleem (bij mensen dan) en het heeft een lang genezingsproces. Ik kon kiezen: niets doen (deed ik al 2 maanden en het werd niets beter) fysio (doe ik nu, maar of het er zoveel beter van is geworden.....) of inspuiten met ontstekingsremmers. Dat heb ik nog niet gedaan, maar laat het wel een keertje doen denk ik. Zo schiet het ook niet op. Ik heb er nu al bijna 5 maanden last van.... Maar hoe het bij een paard zit.... ????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 19:42

Ook bij een paard kun je laten inspuiten met ontstekingsremmers dus misschien kun je daar eens naar vragen.
Erik Laarakkers is een afgestudeerd DA die zich erg bezig houdt met natuurgeneeswijzen. Hij noemt zichzelf holistisch DA. Sommige mensen lopen er mee weg terwijl anderen niets van hem willen weten. Misschien moet je gewoon eens bellen dat kost je nog niets. Niet geschoten is altijd mis.

Osires
Berichten: 6
Geregistreerd: 30-10-02

Laarakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 16:19

Klopt wat je zegt. Eric Laarakker is een Homeopatische en holistische dierenarts. Hij is afgestudeerd dierenarts. "hij noemt zichzelf..." Hij is het ook. Ik denk dat de meeste mensen half niet weten waarin hij is afgestudeerd.
Bellen kan altijd, kost niets.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 17:56

Een holistisch DA is geen officiele titel, dus noemt hij idd zichzelf zo.
On topic: je kan met fysiotherapie met geluidsgolven heel veel doen bij peesontstekingen. Iemand die daar veel vanaf weet (onderzoek naar gedaan heeft) is Van Schie, in Wassenaar (kliniek De Raaphorst)