Een knak in de achterbeen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Een knak in de achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 18:22

Vorige maand was ik met Odin op ponykamp geweest. Er was toen een ongeluk gebeurd, waarvan we nogsteeds niet weten wat het was, en sindsdien heeft Odin in haar achterbeen een knak. bij elke stap die ze zet, hoor je duidelijk "knak".

Na een maand is het er nog, maar ze loopt wel goed enzo. We hadden laatst nog 2 winstpunten gehaald bij een wedstrijd, dus ze loopt goed.
Vandaag zei mijn lesgeefster dat ik er iemand naar moest laten kijken, want een knak hoort niet.

Wat zouden jullie doen, en weten jullie misschien wat het is?

xxxquintyxxx

Berichten: 510
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 18:24

ik zou naar de dierenarts gaan misschien is haar been uit de kom mijn been zegt ook vaak "knak"en dan schiet is ook uit de kom

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 18:27

Ja, dat zei Mariska ook (lesgeefster) maar ze had het ook over een mevrouw die krachten had in haar handen...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 18:35

ik zou er eerst de gewone dierenarts naar laten kijken, voordat je naar een vrouw gaat met krachten in haar handen...

maar wat voor ongeluk is er dan gebeurd?en hoor je echt knak, of hoor je iedere pas een soort 'tikje' want ik ken heel veel (vooral manege)pony's waarvan het been een tikkend geluid maakt als ze lopen.

soort tikkend beetje knakkend geluid, maar dat is bij die pony's niets ernstigs.
klinkt een beetje hetzelfde wanneer iemand bv met zn vingers 'knakt' of met zn polsen ofzo.ken mensen die als ze aan hun vingers tekken ook zo'n geluid maken, zo klinkt het bij die pony's ook.

maar je kan er voor de zekerheid even de dierenarts naar laten kijken, want het kan ook dat het been uit de kom schiet ofzoiets.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 23:36

bij guido hoor je ook bij elke stap die hij zet een knakje.
hij heeft dit al zolang als dat ik hem heb en hij heeft er absoluut geen last van. heel veel paarden hebben dit.
maar zoals het bij jou gebeurd is, door een ongeluk, en daarvoor was het nog niet zou ik er voor de zekerheid toch even naar laten kijken.

horsey

Berichten: 240
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 11:25

xxxquintyxxx schreef:
ik zou naar de dierenarts gaan misschien is haar been uit de kom mijn been zegt ook vaak "knak"en dan schiet is ook uit de kom


Ik weet zeker, dat als je paard zijn been uit de kom was dat ie nog niet eens de trailer uit zou kunnen, laat staan 2 winstpunten bij elkaar zou lopen. Verward

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 16:15

Het zal geen been uit de kom zijn, maar ik denk wel dat het verstandig is als je een DA laat kijken. Het kan best iets zijn waar hij op den duur last van krijgt. Zeker als er een ongeluk(je) is geweest.

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 17:45

Mijn fjordje heeft ook een knak in zijn achterbenen,je hoort t duidelijk als hij net losstapt,en het klinkt gigantisch vies!!!
ik hoor het wel bij meerdere paarden,maar ja als hij t nooit eerder gehad heeft moet je t wel ff na laten kijken,sterkte

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 17:48

Mijn fjordje heeft ook een knak in zijn achterbenen,je hoort t duidelijk als hij net losstapt,en het klinkt gigantisch vies!!!
ik hoor het wel bij meerdere paarden,maar ja als hij t nooit eerder gehad heeft moet je t wel ff na laten kijken,sterkte

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 23:09

mijn pony heeft dat ook, de DA is er al voor geweest maar zegt dat het niks is. Hij heeft er ook geen last van. Soms hoor je het enkele dagen niet en andere dagen hoor je het bij elke stap.
Ik zou toch best effen de DA laten komen kijken dan weet je het zeker.