Spierscheurtje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Spierscheurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 13:39

Wie kan mij meer vertellen over spierscheurtjes bij een jong paard, haar achterbeen? Zegt dit iets over haar zwakke spieren? Blijft dit een zwakke plek? Hoe lang duurt het voordat het over is? Kortom vertel maar wat je weet.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 16:23

Wat bedoel je precies? Is de spier helemaal door, is er alleen een beetje spierpijn? En welke spier (of waar in haar been ongeveer)?

Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Spier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 17:31

Het is een spier in het achterbeen. Het fijne weet ik er ook niet van (gaat om een nieuw paard van een vriendinnetje van mij). De DA heeft gezegd dat het waarschijnlijk een scheur"tje" is. Als je haar uit haar stal haalt loopt ze mank en eenmaal op het land zie je niets meer. Dit is al veel beter, vergeleken met zes weken terug. Maar na een operatieve ingreep (vorige week) is ze na de narcose (volgens de DA) te snel opgestaan. En aangezien het nog niet helemaal genezen was loopt ze nu weer stijf. Veel minder als 6 weken geleken, maar toch......

Ik vraag me af of dit een blijvende zwakke plek is. Volgens de DA niet maar mijn vriendin is er helemaal kapot van dus ik dacht ik vraag het hier eens na want ik kan haar niet gerust stellen.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 18:19

Wanneer je het goed laat genezen en in het begin van de training er rekening mee houdt dan denk ik niet dat het een zwakke plek blijft.
Werkt die DA wel eens samen met een fysiotherapeut? Want ik vind dit nu typisch een probleem dat met hulp van een fysio goed opgelost kan worden. Door de DA het verhaal aan de fysio te laten doen weet deze precies wat er aan de hand is en kan hij/zij helpen in trainingsopbouw en zo. Zeker met stijfheden in het begin oplossen en hoe je training weer op te pakken kan een dierfysio je nuttige adviezen geven.