* help! ontsteking in de borst door dierenarts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Skima

Berichten: 200
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Sellingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 22:11

Finadyne mag niet intramusculair bij paarden worden ingespoten omdat het reacties zoals bij jouw paard kan veroorzaken.
Ik heb het eerder gezien bij een paard dat intramusculair in de hals met Finadyne was ingespoten.
De bewuste veearts was te lui om het intraveneus te spuiten.
Deze dierenarts was lid van een maatschap, de collega's konden het probleem opknappen.
De eigenaresse heeft trouwens nooit betaald voor de behandelingen die nodig waren om de merrie op te knappen, het was een fout van de dierenarts en geen toeval met vuil o.i.d.
Mijn advies : bel een andere dierenarts die wel weet waar hij mee bezig is en vraag een second opinion.
Ik denk dat je de gemaakte kosten misschien wel kan verhalen op de dierenarts, het is zijn fout !!!!

Veel sterkte met je paard, ik hoop dat hij snel weer beter wordt.
Groetjes,
Nancy



Skima

Berichten: 200
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Sellingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 22:49

intramusculair = in de spier
intraveneus = in de ader, direkt in de bloedbaan.

Skima

Berichten: 200
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Sellingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 23:01

Ik heb het nog even opgezocht in mijn Fidin Repertorium Diergeneesmiddelen, hierin staan alle geregistreerde diergeneesmiddelen.
Finadyne Toediening/Dosering : Paarden: 1 ml per 50 kg l.g., i.v.(=intraveneus dus in de ader !!) 1 maal daags.
Bijwerkingen : Bij i.m. injectie (=in de spier) is enige voorbijgaande weefselreactie niet uitgesloten.
De dierenarts heeft de Finadyne dus niet op de voorgeschreven wijze toegediend!!!!! Frusty
Waarom krijgt jouw paard Excenel ?
Dit is antibiotica voor koeien en wordt bij paarden gebruikt als ze allergisch zijn voor normale "paarden"antibiotica.
Mijn merrie kreeg het vroeger ook ivm allergie, het is alleen niet voor paarden geregistreerd.
Ik hoop dat ik je hiermee weer wat verder heb geholpen.
Groetjes,
Nancy


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 bezoekers