veulen hoest

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

veulen hoest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 16:48

sym is nu 5 maanden. ze loopt dag en nacht buiten.
ze begind nu wat te hoesten. ik weet dat, dat niet erg is voor veulens, maar wat kan ik haar geven om te zorgen dat het niet te erg word?

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 17:36

Nu weet ik niet of ik het goed schrijf, maar foenegryk (ehhhm, kleine korrels of in poedervorm, ruikt naar maggie Haha!) helpt goed tegen hoesten, is geen medicijn. Mijn veulen hoestte ook toen ze zo'n 5 maanden oud was, en foenegryk in combinatie met veel buiten staan heeft haar geholpen.

Toen ze eenmaal 24/7 buiten stond, was het hoesten ook helemaal voorbij.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 18:21

Heeft ze ook diarree en zijn merrie en veulen goed ontwormt? Ontworm haar anders met furexel of 1 die dezelfde werkzame stof heeft. Foene griek doet het altijd wel lekker tegen hoestig en verkouwig zijn.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-02 12:17

ja ik wilde ook foenegriek gaan kopen. gelukkig denken jullie er het zelfde over. sym staat nog dag en nacht buiten.
ze is net weer ontwormd en moeders is een maand geleden ontwormd. ik ontworm sym 1 x per maand.

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 14:16

misschien is het verstandig om ze sávonds binnen te zettenhet is weel heel erg fris en als ze een klein buitje krijgen is straks je veulen echt ziek. gr shaneen

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-02 11:55

Nee ze moet de hele winter buiten blijven, dus als ik haar nu al binnen ga zetten word het niets.
Veulens mogen snotteren daar is niets mis mee, maar wil haar gewoon ff helpen om goed door die tijd te komen.
Vroeg me dus af of er bokker waren die iets wisten.