*Hoofdschudden en Wobbler (ook voor Kim)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-01 07:00

Bij mijn 3 jarige is Wobbler geconstateerd nou valt me op dat ze met het rijden na een
tijdje gaat hoofdschudden af en toe, kan dit ermee te maken hebben omdat er een zenuwbeschadiging in de halswervel zit?
Kim als je dit leest misschien kun jij me
ook wat meer over Wobbler vertellen?
Groeten Nathalie.


Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-01 12:09

Hoi Kim ik heb je nog een privebericht gestuurd. In haar geval komt het denk ik niet door een trauma omdat ik haar vanaf 41/2 maand heb en zover ik weet is ze nooit ernstig gevallen. Vanaf een jaar vertoonde ze weleens afwijkend gedrag maar in eerste instantie deed ik het af als jong onhandig paard maar nu ze drie is en ermee gaat werken
merk je al vlug dat er iets niet goed is. In haar geval denken ze niet dat het erger word
(omdat je ook een progressieve vorm hebt die steeds erger word )omdat ze het dus van jongs af aan heeft.Ik denk niet dat ik zoveel geluk heb als jou dat ze het nog vergroeid.Voorlopig gaan we alleen stappen in rechte lijntjes buiten. Groeten

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-01 13:18

Hoi Desiree,

Bij haar zie ik dat gedrag vanaf haar 1 jaar maar in eerste instantie denk je onhandig jong paard maar naarmate ze ouder worden en je gaat er als 3 jarige mee werken dan wordt het toch allemaal vlug duidelijk. Maar gelukkig heeft ze geen ernstige vorm en kan ze als recreatie paard nog goed mee. Hoe gaat het met Iones?

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-01 14:00

Dat zou voor mijn paarden ook een ramp zijn boxrust want ze zijn zo gewend om in een groep buiten te lopen. Maar mooi dat de operatie zo goed is gegaan. Heb jij misschien een idee of dat hoofdschudden verband zou kunnen houden met Wobbler. Ik zelf denk het niet omdat het vaak op de terug weg is met buitenrijden maar aan de andere kant als er een zenuwknelling in de hals zit zou het misschien toch verband kunnen hebben.


Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-01 07:02

Je ziet het ook aan de achterhand maar volgens de dierenarts komt het door een zenuwbeknelling in de hals of ruggewervel daarom dacht ik dat haar hoofdschudden er misschien mee te makken zou kunnen hebben.
Maar de afgelopen dagen heeft ze niet meer lopen schudden onder het rijden dus het zijn waarschijnlijk gewoon vliegjes het is niet zo ernstig schudden als bij het headshaking syndroom. Een paard met ataxie of Wobbler heeft geen pijn dus het schudden kan daar ook geen reactie op zijn volgens de dierenarts.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-01 06:55

In Bit heb ik het artikel ook gelezen en op internet heb ik ook overal gezocht maar er is weinig over te vinden ja. De laatste 2 keer dat ik met haar reed deed ze niet meer met haar hoofsschudden dus ik denk dat dat gewoon komt door de vliegen. Ik ga wel met Bioscan kijken of dat iets voor haar kan betekenen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ALiuvv, Flowerhorse7, friezenfan2, MarinkeB, willemijn_T en 36 bezoekers