Kreupel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-02 14:03

Hallo allemaal!

Ik wil even jullie mening horen over het volgende: Risco stond vorige week in de wei en stond er raar bij. Ik dacht wat krijgen we nu? Normaal wacht ie bij het hek, nu stond ie in de hoek. Toen zag ik ineens dat een riem van zijn deken los hing. Daar kan ie dus echt niet tegen.
Hij liep super kreupel. Voor en achterbeen. Schrok me kapot!!
Gelijk afgespoten en 's avonds laat nog eens.
De eigenaresse zei al: maak je maar niet te druk. zal binnen een paar dagen wel over zijn, hij is nooit kreupel/
Maar morgen zijn we een week verder, maar in draf loopt ie nog heel slecht. In stap zie ik er niks aan... Gisteren dacht ik dat ik wat verbetering zag maar naar paar keer draven op het harde liep al weer slecht.

Ik twijfel om de veearts te bellen, omdat die altijd hetzelfde zeggen: geef maar rust en afspuiten. En dan over een week maar weer kijken... Maar als het slecht blijft doe ik dat wel hoor...
Weet iemand wat het kan zijn? Been is niet warm, niet dik. Er zit een klein beetje vocht in.

Groetjes

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 14:33

Wellicht is het een hoefzweer??? Ik zou er de DA bijhalen dan weet je het zeker.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 17:15

Hoogst waarschijnllijk heeft hij wat verrekt als hij aan het klieren is geweest met zijn deken. Geef hem nog een dag of 5 en als het dan nog niet over is met rust dan gewoon de DA bellen met het verhaal dat hij er al 2 weken mee loopt. Dan moeten ze wel wat doen en anders gewoon blijven drammen want dan heb je echt al uitgeprobeerd of het met rust overgaat. Als hij binnen 5 dagen echt verbetering toont dan is het niet nodig en dan zou ik hem rust geven tot het echt over is. Wel in de wei maar verder niets, versta ik onder rust in dit geval.
Succes.