Help wat kan dit zijn!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hipkippie

Help wat kan dit zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 18:20

Nou het zit dus zo,

Eerder toen ik mijn tinkie ging poetsen en ik kwam bij de kont ging ze hele schijn staan want ze vond dat dus fijn, maar dacht omdat ze niet echt kan schuren in de weide die ze stond aangezien overal stroom op staat zal ze wel jeuk hebben aan haar kont.
Maar dit had ze dus elke keer als ik ging poetsen.
Een vriendin van mij zei vermijd die plekken want daar kan ze ook eczeem van krijgen ofzo iets.
Dus ik elke keer die plekken vermijden en een keer was ik aant poetsen en had ze precies boven op de kont een kale plek, zaten nog wel wat haren maar een ander meisje die daar ook staat zei dat ze dat kapot heeft geschuurt op de grond( zitten en schuren)
En toen bleef het daarbij heb er verder niets aan gedaan zal wel weer haar op groeien.
Maar toen hebben we de paarden eergister naar een ander weiland verplaatst.

Kom ik daar gister aan heeft ze 2 kale plekken op de kont zitten waar ze eerder ook altijd jeuk had.
Ze heeft dus waarschijnlijk aan het hek zitten schuren wat daar schuurt ze ook altijd aan als ze jeuk heeft.

Die plekken zijn dus echt kaal zonder een plukje haar er tussen en het haar wat er om heen zit zit ook best los, kan het zo eruittrekken.
Er zitten geen korstjes op.
Wie kan me vertellen wat dit is??

Wil er even bij zeggen dat ze een tijdje terug ook huidschimmel heeft gehad en daravoor behandeld is met ivomec, heb ik gehoord dat als ze het heeft gehad ze het niet zo snel terug kan krijgen.

ellepel

Re: Help wat kan dit zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 18:25

kan wormen zijn, dus ik weet niet of je goed ontwormd?
een extra wormenkuur kan dan geen kwaad.

kan een soort eczeem zijn, krijgen ze van teveel eiwit, vliegjes en nog wat andere redenen, kan ook gewoon jeuk zijn van losse haartjes.

gewoon wel poetsen die plekken hoor, eczeem krijgt een paard niet van poetsen Knipoog

die plekken kun je insmeren met iets wat helpt tegen de jeuk, kijk even in het topic over zomereczeem,daar staan heel wat middeltjes en zalfjes in die kunnen helpen.

de staart een keertje uitspoelen met natuurazijn is ook heel goed, wel uitkijken dat je dat niet op kale plekjes doet want dan prikt het.
gewoon de hele staart, plus de huid goed inwrijven met azijn,uitspoelen moet je niet doen, gewoon laten opdrogen.

even in de gaten houden of er nog meer plekken bijkomen...
zo ja dan even contact opnemen met je veearts..kan zijn dat er dan een schimmel zit, maar dat weet alleen hij of zij dan..

succes!

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 21:38

Ellepel bedankt voor je advies Knipoog
Maar aan haar staart heeft ze geen jeuk, 't zijn dr billen.

Ik ontworm haar wel ze heeft vorige week nog gehad.
Ik zal is in dat topic kijken of er wat bij staat voor de jeuk.

Jah en morgen komt meestal de vee arts op de boerderij dus hoop dat ik haar tref, want wete nooit hoelaat ze komt en dan laat ik wel even kijken.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 12:14

Ik zou eens even het topic over zomereczeem doorlezen! Ik hoop niet dat ze dat heeft, maar het kan natuurlijk wel..
Verder kan jeuk veroorzaakt worden door een vieze d.o.o.s. Bloos! Nou ja, succes ermee!

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 12:19

nikkigioa schreef:
Ik zou eens even het topic over zomereczeem doorlezen! Ik hoop niet dat ze dat heeft, maar het kan natuurlijk wel..
Verder kan jeuk veroorzaakt worden door een vieze d.o.o.s. Bloos! Nou ja, succes ermee!

Kan dat ook daardoor komen dan??
Ik ga haar vandaag tog lekker wassen dus zal ik dat plekje ook maar meenemen dan.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 12:32

Ik kan dat topic niet vinden over zomereczeem Bloos

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 18:10

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 19:09

ok bedankt Knipoog