pijnstillers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

pijnstillers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-02 23:12

hallo,

mijn paard heeft waarschijnlijk last van zijn rechterschouder, maar om dat eerst goed te kunnen vaststellen is me geadviseerd om hem eerst 3 tot 4 weken op pijnstillers te zetten en dan te kijken of hij ruimer gaat lopen.
nu loopt hij wel redelijk, niet kreupel, maar voor een groot paard redelijk kort.
is er iemand die gewone pijnstillers heeft liggen en deze niet meer gebruikt?

groetjes marianne

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 12:28

Dat lijkt mij een verkeerde manier van werken. Diergeneesmiddelen zjin niet zomaar over te dragen naar iemand anders en als je je paard pijnstillers voert en dan kijkt of hij beter gaat lopen kan je in 3-4 weken nog heel wat verknoeien. Daarnaast 'verberg' je de pijn die ook wel ergens anders kan zitten. Laat liever een goed kreupelheidsonderzoek doen, dan weet je zeker of het in de schouder zit en dan kan je er echt wat aan doen. Zoek dan een goede paardenarts, want een huis-tuin-en keukenDA ziet alleen maar wat als ze stokkreupel zijn. Er zit vast wel een goede kliniek ergens bij jou in de buurt, en je kan altijd nog bedenken of het te duur wordt om een behandeling in te stellen, maar dan weet je tenminste waat er mis is.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 17:55

bel de veearts, neem geen medicijnen over van andere.
haal pijnstillers die passen bij de klachten van je paard.

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-02 18:42

ik denk inderdaad dat ik de veearts maar eens ga bellen
alleen vraag ik me af of ik zomaar pijnstillers krijg