erg ingevallen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

erg ingevallen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 16:34

Ik heb een haflinger en rij vier keer per week ongeveer een uurtje...

maar ze is altijd zo ingevallen en dat ziet er echt niet mooi uit.....
Ze is wel een moderne haflinger en ze krijgt elke ochtend een halve kilo brok en savonds een kilo meusli....

en iedere dag heel veel hooi... ze staat ook op een mooie wei...

Ik snap er helemaal niks van en nu de winter eraan komt mag ze van mij wel wat dikker.....

Wormen heeft ze niet want dat hou ik netjes bij....

hoe kan dit??

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 16:46

Misschien iets meer brok?

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 16:51

daar dacht ik zelf ook aan, maar ze wordt er zo ontzettend druk van en ze is al enorm pittig om te rijden..... ze heeft altijd maar een halve kilo gehad en volgens de fokker is het genoeg zo......daarom twijfel ik Verward
Laatst bijgewerkt door haflingertje op 09-09-02 16:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 16:51

toch nog eens goed kijken of je voldoende ontwormt, want misschien mag dit nog wat intensiever dan dat jij denkt. Mischien even bellen met je veearts en dat bespreken. Hoe is de vacht van je paard> zijn de haren mooi glad en glanzend?

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 16:54

ja ze glimt als een spiegel en ik ontworm haar echt veel ,want ik dacht ook dat het daaraan lag....maar dat was dus niet zo....
vorig jaar was het niet zo erg als nu......

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 17:00

Vraag:
mijn paard is heel dun je zou haar ribben kunnen tellen zou ik er meer moeten voeren ik ga steeds minder rijden 1 keer per week een buiten rit

andwoord:
Vraag de dierenarts welke actieve stof in het gebruikte ontwormingsmiddel zit. Dit moet Pyrantel of Ivermectine zijn. Zo niet, dan is je ontworming niet goed en valt je pony daardoor af. Advies: Voer voldoende goed hooi en niet meer dan 1,5-2 kg Pavo-2. Het gebruikte hooi moet natuurlijk ook goed zijn. Indien het graszaadhooi (stro) is, dat meer krachtvoer geven.

dit kon ik vinden op internet...

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 17:05

ik voer goed hooi en krijgt daarbij ook genoeg gras en een halve kilo brok en meusli

irma

Berichten: 115
Geregistreerd: 29-03-02
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 20:52

Mijn paard viel ook af, ondanks dat ze dag en nacht in het land stond. Ik heb de DA laten komen, die heeft een mestonderzoek en bloedonderzoek gedaan en bleek dat ze een lichte worminfectie had. Ik heb via hem een nieuw middel gekocht (was net op de markt), het middel heet EQUIMAX, het dood alles, ook eventuele lintwormen. We zijn nu een aantal weken verder en ze komt weer aan. Ziet er eigenlijk nog beter uit. Ze glom altijd en ze was ook niet sloom, maar nu is het gewoon veel en veel beter. Misschien is dat wat? Het is wel erg prijzig, maar het helpt. Succes!!

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 21:09

gebit al na laten kijken?????

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 11:27

Paardenmeel (soort slobber) doet wonderen!!! Ze worden er ook niet fel van omdat er bijna geen haver in zit, het is ook eiwit-arm.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 11:39

als het paard zo mooi glanst verder, lijkt het me niet waarschijnlijk dat ze wormen heeft. Dan gaat de vacht er namelijk doffer uit zien.

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-02 16:48

de dierenarts heeft haar gebit( maandje geleden)nagekeken en gevijld..... ik heb een tijd meer brok gegeven maar dan wordt ze echt heel erg druk.....
ik denk dat ik voor dat wormenmiddel van irma even ga informeren..... bedankt allemaal