op de alternatieve tour? Bij wie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

op de alternatieve tour? Bij wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-02 09:47

Ik twijfelde tussen medisch en hier, maar als het hier echt nioet kan, dan wordt het wel verzet Schijnheilig

Met Andrew heb ik het laatste jaar een pechjaar. Daarvoor had hij al wel wat klachten met allergieen (hoesten, weinig energie met periodes, hyper in andere, en zomereczeem) Nu is daar een lange periode met mok bijgekomen, met peniciline spuit en al. Is die mok bijna over krijgt hij weer rare plekken aan de voor en zijkant van zijn achterbenen (pijpbeen) en in het spronggewricht aan de voorkant.

De veearts komt met antibiotica en smeerseltjes en ander grof geschut wat de oorzaak niet qwegneemt naar mijn idee (oorzaak weten ze dus niet echt), maar ik wil nu eindelijk wel eens weten over er iets van binnen mis is waar je op een andere manier iets aan kunt doen. Misschien zijn het zijn nieren wel en kan hij alle giftige afvalstoffen niet kwijt, misschien een bepaald tekort...

Nu ben ik dus op zoek naar namen en nummers van alternatieve dierenartsen, en jullie ervaringen daarmee. Het liefst een beetje in het Noorden van het land, of iemand die ook door het land reist.

Berichten per pb zijn ook erg welkom. Kunnen jullie mij helpen?


joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-02 10:30

In november vorig jaar in Emmeloord geweest. Voor de luchtwegen het advies veel weidegang en het hele rijtje aanpassingen en eventueel bepaalde medicijnen waar ik niet zo'n voorstander van ben (staat dus zomers nu dag en nacht buiten met eczeemdeken, maar is dus niet goed voor de eczeem) Met luchtwegen is het sterk verbeterd, maar bij stoffig weer gaat het minder goed. De eczeem konden zij niet echt veel mee. Maar ik denk dat de mok er ook mee te maken heeft dat hij nu dag en nacht buiten staat. Het is verder prima land, niet te nat en ook in de droge periodes had hij mok. Voor de mok moet hij bij nat weer naar binnen, voor zijn luchtwegen mag hij niet naar binnen en voor de eczeem zou hij ook beter niet dag en nacht buiten moeten... Waar moet ik dan voor kiezen!!! Dan zou ik dus weer naar emmeloord moeten, maar ik denk dat ik liever eerst een dierenarts erbij haal die ook een alternatieve richting erbij doet (accupunctuur/pressuur, homeopathie o.i.d. want die kijken vaak toch net iets anders naar je paard dan de gewone arts. Geen klachten over Emmeloord hoor, prima kliniek...

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-02 21:06

Komen die mensen bij je thuis of moet je erheen met je paard? Zou ik van jullie per pb een telefoonnummer of adres mogen hebben?
Alvast bedankt, ik zal de site even gaan bekijken...
Andrew is erg hyper op het moment. Het is gewoon zielig. Ik zat al te twijvelen of ik hem misschien sedalin moet geven zodat hij niet o gestressed is op stal alleen. Vandaag met benen droogmaken stond hij zelfs te trillen... Allemaal stres en onrust omdat hij niet alleen op stal wil / durft te staan...

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-02 18:23

Ik werk in Siegerswoude op een basisschool, ik zal eens rondvragen of iemand die man kent... Dat is namelijk qua afstand ook goed te doen. Bedankt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: annibel, elise t., Googlebot, GrapeshotBot, IASCrawler, Pallatin, TinusB en 36 bezoekers