Kale plekjes i/d vacht waar geen haar op komt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Kale plekjes i/d vacht waar geen haar op komt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-02 11:03

Mijn paard heeft al een tijdje kleine kale plekjes in zijn vacht waar geen haar op komt. Ze zijn iets kleiner dan een vierkante centimeter en zien er zwart uit (maar dat komt volgens mij gewoon omdat zijn huid zwart is Verward )
Het is mischien niks maar ik vind het toch een beetje vreemd. Ik heb namelijk geen idee hoe dat zo is gekomen.
Hebben jullie een idee waar het door komt, of ervaringen hiermee?

Krista

Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 08:51

Hoi,

ook mijn paard heeft een paar van zulke kale plekjes. In eerste instantie dacht ik dat het ringworm was.... dus alles behandeld met imaverol etc. Alleen.... werden ze iets minder zichtbaar, maar nu 5 jaar later heeft hij ze nog steeds, waarom dan ook, een rijte van 5 stipjes op zijn beide billen. Ik maak me er verder niet druk om, het is nu eenmaal zo, ze worden iets zichtbaarder als hij in de rui is. Maar wat het dan wel is? Er zal wel een manco zijn ontstaan in de betreffende haarzakjes.

groetjes,
Krista

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 19:12

wat raar hè, dat het niet helemaal weggaat.
ik denk ook dat er weinig ernstigs aan de hand is. ik vraag me alleen een beetje af waardoor het gekomen is Verward bij Mercurius zitten er een paar op zijn kont en een paar op z´n schouder.
ik laat het maar gewoon zoals het is... het zal vanzelf wel weer herstellen.