blessure aan linker achterbeen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Geppie
Berichten: 25
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: amersfoort

blessure aan linker achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-02 21:44

4 weken geleden is mijn paard tegen een ijzeren hek gekomen
en heeft zich geblesseerd aan zijn linker achter been heb hem 2x perdag afgespoelt en met cool gel erop heeft ook antibiotica gekregen
en het ging goed met hem
de veearts raden me aan op mijn paard te laten trainen zodat die weer wat spieren kon kweken en kreeg ook een spierversterkend middel
boldane hete dat middel alleen een nadeel kon er hengste mamieren van krijgen
alles ging de goede kant de training aan de longe en afgelopen dinsdag liep die zo mooi. dearts zo tog komen om te kijken hoe hij vooruit was gegaan maar de arts had afgebeld zo nou vrijdags komen (30 augustus)
en we zijn niet zolang bezig geweest
de trainer zag dat hij weer onregelmatig liep en ik zag zijn been was weer dik waar hij al eerder geblesseerd was geweest.gelijk gestopt en maar weer afgespoelt en coolgel erop
en afgelopen vrijdag is de arts weer komen kijken en vond het maar vreemd. moest het nog ff aan zien.2 maal per dag afspoelen,
en kr eeg ook een lotion die ik er 2xperdag op moest doen
stinkt wel. het middel heet Percutin.
wie heeft dit middel ook eens gehad en wat zijn jullie ervaringen met dit middel.
de zwelling is bijna weg ,maar loopt nog wel onregelmatig
als voor vrijdag geen verbetering is moet er een foto gemaakt worden
wel balen nu.ging zo de goede kant op zagen hem steedsbeter worden
en nu weer terug bij af nu loopt die dag en nacht buiten inde wei
is de beste remedie om te genezen.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 10:21

weet je zeker dat het geen peesbeschadiging is? Dan is het beter om hem compleet op rust te zetten, ipv te trainen, voordat je zeker weet wat het is. Want anders wordt het steeds slechter en duurt het herstel ook weer langer ( zeker half jaar) Ik wil je niet bang maken, maar zo is het nl. wel met mijn paard gegaan. Eerst gewoon doorgaan, omdat de DA niets vinden kon, toen scan laten maken en toen zat er een gat in de pees!
Misschien toch maar scan laten maken?