normale temperatuur van een paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 19:49

37, 8 ja dat is de normaal.
als het hoger wordt zou ik maar oppassen, en als hij snotverkouden is helamaal, mischien heeft jouw pony wel tekenen van rhinophneumonie, moet je anders ff nakijken in een boek ofzo. mijn pony;s (2) haddne ook deze slome tekenen en snotverkouden en hoesten en koorts, en dat was dus rhino-virus, zeer besmettelijk, bij mijn pony's heeft het 3 weken geduurd, (tot nu) en nu pas zijn ze weer iets beter maar nog niet helemaal fit en ziektevrij

HALOOO, BEKIJK FF ME PROFIEL, NIET DAT DIE ZO DENDEREND IS MAAR OKE


koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 20:31

ja en bij ons, een paard met een virus die had verlammingsverschijnselen, en moet worden afgemaakt!!!

HALOOO, BEKIJK FF ME PROFIEL, NIET DAT DIE ZO DENDEREND IS MAAR OKE


koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 20:35

het rhino-virus is een hele vervelende ziekte, he begint met sloom, niet willen eten, geen intresse tonen, koorts (tot boven 41 graden!!), hoesten, snotterig. de dierenarts kan er weinig andoe, gewoon uitzieken en zorgen dat er geen besmetting kan plaatsvinden. de Dierenarts kan alleen een antibiotica spuiten om te voorkomen dat het paard er long of hartziekten van krijgt. en in ergere gevallen wordt het ruggemerg aangetast en vertoont het paard verlammingsverschijnselen en kan worden afgemaakt.
de enting tegen rhinophneumonie werkt maar 2-3 maand.

HALOOO, BEKIJK FF ME PROFIEL, NIET DAT DIE ZO DENDEREND IS MAAR OKE


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Daphneeeej, DeGelukkige4, Earth, Hieperdi, LibertyLucky, M_Vainqueur en 31 bezoekers