dikke knie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hanita

Berichten: 388
Geregistreerd: 01-02-02

dikke knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-02 12:09

Hoi
Ik weet dit zou eigenlijk op medisch moeten maar omdat ze een quarter is zet ik het hier maar.
Zondag is mijn paard door het draad gegaan. Ze is opgejaagt door 2 andere paarden niet bij ons vandaan.
Dit is op zondag gebeurt maar ik hoorde het pas maandag avond.
Ze zeiden dat ze niks had maar ik heb er toch even na gekeken en vond verschillende wonden.
Ze heeft een soort brandwond net boven de hoef dat er niet zo prettig uitziet en zit onder de snijwondjes.
Maar mijn grootste zorg is toch de dikke knie. Haar rechter knie blijft dik. Sinds maandag spuit ik haar been 3 keer per dag af en ze staat in de wei. De eerste keer vond ze erg eng weer en heeft weinig vertrouwen in de paarden op dit moment. Ik moet eerst met haar rondlopen in de wei en als ik weg ga blijft ze bij het hek staan.
De dierenarts heeft nu voor me klaar gezet asederm en exiflasiel (als ik dit goed heb geschreven). Ik ken het niet maar je moet het met handschoenen opsmeren.
Als het binnen 10 dagen niet minder is moet ik even komen met haar.
Hebben jullie nog tips. Ik wil haar namelijk wel in beweging houden. rijden doe ik dus niet.
Ik heb een heel zeneuwachtig paard dus dit kan ik er niet bij gebruiken maar het is gebeurt. Het ging de laatste tijd zo goed met haar.

Dus hebben jullie nog tips of mening over de asederm en exiflasiel hoor ik het graag

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 12:25

Toch maar even naar Medisch verplaats, met link.

Sterkte met je paard.

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 18:17

met haar een beetje rondstappen.....wat je in de wei doet alleen dan een half uurtje...of in de bak zetten daar is geen gras dus meot ze wel lopen of je kan the 7 games van pat parelli doen....hopenlijk heb je hier iets aan