*schilfers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

*schilfers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-02 14:45

Sinds vorige week donderdag heeft Otto overal op zijn lijf plooien in zijn huid. (het lijkt bijna op plooien door uitdroging).
Nu leek het ons vrijwel onmogelijk dat deze plooien idd door uitdroging veroorzaakt werden, want hij heeft in de wei en in de stal water zoveel hij wil. De afgelopen week hebben we hem dus in de gaten gehouden wat betreft drinken, maar hij drinkt regelmatig.
Sinds zondag zitten er op, aan en tussen die plooien ook overal schilfers en doe je hem pijn als je eraan zit. Het borstelen doet hem op die plekken gewoon pijn.
Deze plekken zitten bij Otto in zijn nek en hals (niet onder de manen), tussen zijn voorbenen en op zijn heup aan de rechterkant.

Sinds afgelopen zondag heeft ook Manouk last van deze plekken. Zij heeft ze tot nu toe alleen in de hals.
De andere paarden hebben er geen last van, Sonja, Romy en de veulens hebben geen van allen van zulke plekken.

Wie weet wat dit is en wat ik eraan kan doen?

(P.S. De da komt als het zondag niet weg is, maandagmorgen kijken. Hij vond het niet nodig eerder te komen)



Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-02 21:47

Het ziet er idd precies zo uit als jij het beschrijft Joyce!
Heel herkenbaar.
Vandaag hadden ze het allebei nog steeds. Alleen blijft het bij Manouk beperkt tot de hals en heeft Otto het op meerdere plekken.
Het zou fijn zijn als het vanzelf weg zou gaan, maar ik denk dat ik toch maar met imaverol aan de slag moet.
En als het maandag nog niet weg is moest ik de da terug bellen en zou hij langs komen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DanaxxLester, SunnyHorse en 143 bezoekers