*teek + bult?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 23:55

Als de teek er al wat langer zit, komt er vaak een bult omheen. Omdat die teek het bloed opzuigt en een of ander speeksel naar binnen. Als je die teek eruit hebt, maar de kop blijft erin zitten heb je wel een probleem, want dat kan gaan ontsteken. Probeer het er toch uit te halen en bel anders de veearts wat je eraan moet doen....hij moet er zowiezo uit!

Bulten zonder beesten erin kunnen gewoon insectenbeten zijn. Mijn paard zit ook onder de grote bulten als ie gestoken wordt. Knoflookpoeder en appelazijn werken preventief tegen insecten en ik spuit mijn paarden altijd in met Veerust!

Groetjes Suzanne



moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 20:50

Je hoeft ook geen onsteking te krijgen, maar het kan wel...vandaar dat ie er dus wel helemaal uit moet, want je bent nog niet jarig als het gaat ontsteken.
Ik heb ook een tekentangetje, dat werkt ideaal. Ontsmetten na het verwijderen, maar juist niet ervoor: die teek reageert erop door haakjes uit te zetten en dan krijg je hem er veel moeilijker uit!
Bij mensen moet je opletten of er geen rode kring ontstaat na verloop van tijd. Een vriendin van mij had dat dus toen ze 8 weken zwanger was. Bleek dus wel het Lyme virus te hebben. Als dat op tijd ontdekt wordt hebben ze er antistoffen tegen, heeft zij dus ook gekregen, maar haar hele zwangerschap was verkloot, omdat ze niet wisten wat de gevolgen voor het ongeboren kindje waren!!!! Gelukkig is het een kerngezonde meid geworden!

Groetjes Suzanne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, _San87_, aalstreep, Chantalla, Dark7, Dido2316, Eloya, herr_balou, Jokonootje, Kabayo, laura22, LiannePuthzy, OmgiliBot, prugelpiet, rover_, sinnekinne, SUSANNEx, Zeepsop en 120 bezoekers