hoe is het met de eczeemers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

hoe is het met de eczeemers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-02 12:34

Hoe is het, halverwege de zomer, nu met jullie eczeempaardjes?
Welke maatregelen treffen jullie voor jullie eczeemers en helpt het ook? Of juist helemaal niets?

Met Carina gaat het eigenlijk super! Ze schuurt amper en haar manen/staart groeien toch wel door.
Ik behandel haar 1x per dag met Fenomenaal (Hofmans lieve) olie in haar manen en staart. Verder krijgt ze elke dan Velcote (olie) door haar voer.
En het werkt! Echt waar, super spul!!
Voor dat beetje wat ze nog schuurt hebben we een schuurpaal met borstels van de Stal Mair (paardendrogist) in de wei gezet. Daar kan ze dus tegenaan schuren zonder haar manen en staart te beschadigen.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 16:55

SUPER!! Haha!

Normaal schuurt ze als een gek, maar toen ze bevallen was van haar veulen heb ik een heel goed middeltje ontdekt...
Normaal heb ik zo mijn twijfels bij kruidenmengsels enzo (kan dat nou echt zo goed helpen??) Maar wel dus!
Ik ben zo een zak gaan halen bij de Heimolen in Huijbergen (het ruitergilde is dat geloof ik) dat waren speciale kruiden voor eczeem paarden waar je 2 schepjes per dag van moest geven. (weet de naam niet meer)
Werkt als een speer, die zak is volgens mij al 2 maanden op maar heb ze nog geen enkele keer betrapt op schuren (en ze heeft al der manen en der staart nog). Ze staat 24/24 buiten (dus ook als die muggetjes actief zijn Boos! ) en ze lijd er niets onder.

Zal m'n vooraad al maar inslaan voor volgend jaar Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 00:01

Kun je het adres of telefoonnummer van die kruiden doorgeven als je het weer vind? Mijn pony staat met dek op, 24 uur buiten, gaat op zich goed, schuurt niet, maar nu ontdekte ik plekjes tussen voorbenen en bij singel, net daar waar de deken open is... Dus misschien moet ik het toch maar combineren met iets...

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-02 20:12

bedoel jij toevallig dit spul?


Atex Fly Oral Mix
Aanvullend diervoeder voor paarden

Introductie:
ATEX FLY ORAL MIX geeft na 10 dagen een geur af welke de insecten op een afstand houdt. Tevens heeft ATEX FLY ORAL MIX een verzorgende werking bij Staart- en Manen-eczeem

Beschrijving:
Gedurende de zomerperiode worden paarden alsmaar lastig gevallen door allerlei insecten. De producten die men toepast kennen allen een beperkte afweer. Wanneer het paard gaat zweten verdampt het opgebrachte middel met tot resultaat dat het paard aangevallen wordt door insecten. ATEX FLY ORAL MIX verstrekt u 1x daags en verspreid zijn geur via de poriën met tot gevolg dat tevens zwetende paarden een goede bescherming geeft.

Samenstelling:
Atex Fly Oral Mix is een samenstelling van 10 specifieke kruiden.


Gebruik:
Dagelijks 1 maatschepje gedurende de zomerperiode.
(Maatschepje = ca. 15 gram)

Bewaring:
Droog en buiten direct zonlicht.

Samenstelling:
Speciaal geselecteerde kruiden.
(Bloemen/Groente/Specerijen/Oliën)


Verpakking: 1 kg

€ 34,50



Afbeelding

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 03:12

Bij ons ging het heel slecht Verdrietig zo slecht zelfs dat ze zelfs haar hele kont heeft opengeschuurt Verdrietig
DA erbij gehaalt en we hebben zalf gekregen (weet de naam zo niet), en advies "deken".
Nou sinds een week gaat het super met haar.....
De plekken zijn bijna dicht en zelfs haar staart wortel word weer zacht en er komen weer wat haren op.....
En het meest fijne van alles is ......dat ze weer heerlijk rustig in de wei staat te grazen Lovers
Moet zeggen dat het dit jaar echt veeeeel erger is dan voorgaande jaren, maar misschien dat dat wel komt omdat het zo een vochtige zomer is....en dus meer mugjes.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 12:47

joyce B schreef:
Kun je het adres of telefoonnummer van die kruiden doorgeven als je het weer vind? Mijn pony staat met dek op, 24 uur buiten, gaat op zich goed, schuurt niet, maar nu ontdekte ik plekjes tussen voorbenen en bij singel, net daar waar de deken open is... Dus misschien moet ik het toch maar combineren met iets...


Ik heb de mijne hier gekocht:

http://www.ruitergilde.nl/leden/bergenopzoom.html

Maar ik geloof dat je ze in heel nederland kan krijgen hoor, bij alle winkels met het "ruitergilde" http://www.ruitergilde.nl/leden.html die vindt je hier.

De naam weet ik niet meer, het was gewoon een doorschijnende zak, er hing een etiket op met de uitleg waar het voor was en wat het deed.
Vooraleer te vertrekken naar 1 van die winkels zou ik toch maar even bellen. Blijkbaar is het een populair spul want ik had toen ook de laatste zak...(dat je niet voor niets aan komt)
Normaal begin je ermee ruim voor het weideseizoen.
Zeker aan te raden, mijn pony reageerde in ieder geval heel erg goed op dat spul.

Daarbij heb ik ook nog de tea tree zalf voor exczeem-gevallen gekocht maar heb hem nog niet nodig gehad Haha! !

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 12:49

carina schreef:
bedoel jij toevallig dit spul?


Atex Fly Oral Mix
Aanvullend diervoeder voor paarden

Introductie:
ATEX FLY ORAL MIX geeft na 10 dagen een geur af welke de insecten op een afstand houdt. Tevens heeft ATEX FLY ORAL MIX een verzorgende werking bij Staart- en Manen-eczeem

Beschrijving:
Gedurende de zomerperiode worden paarden alsmaar lastig gevallen door allerlei insecten. De producten die men toepast kennen allen een beperkte afweer. Wanneer het paard gaat zweten verdampt het opgebrachte middel met tot resultaat dat het paard aangevallen wordt door insecten. ATEX FLY ORAL MIX verstrekt u 1x daags en verspreid zijn geur via de poriën met tot gevolg dat tevens zwetende paarden een goede bescherming geeft.

Samenstelling:
Atex Fly Oral Mix is een samenstelling van 10 specifieke kruiden.


Gebruik:
Dagelijks 1 maatschepje gedurende de zomerperiode.
(Maatschepje = ca. 15 gram)

Bewaring:
Droog en buiten direct zonlicht.

Samenstelling:
Speciaal geselecteerde kruiden.
(Bloemen/Groente/Specerijen/Oliën)


Verpakking: 1 kg

€ 34,50



Afbeelding


Nee deze is het niet... het zat niet in een pot ofzo maar gewoon in zo een "goedkoope" doorschijnende zak...Ik ben erop gekomen via internet, nou ben ik echter de link kwijt Boos!
Zal eens zoeken..

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 16:17

met kviek ook alles goed!! ik heb haar meer dan de helf van de maanden zonder deken staan. zalfje hier en middeltje daar. soms wel wat plekjes maar die zijn te over zien. ik hoop dat ze er volgend jaar helemaal geen last meer van zal hebben aan zee Lachen

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 16:24

tegen huidaandoeningen die jeuk veroorzaken,
werd vroeger de volgende zalf gebruikt.
Vermeng 30 gram zwavelbloem,30 gram levertraan en 15 gram terpetijn.
Ongeveer om de 5 dagen moet de zalf met water en zeep uit de vacht gewassen worden,anders veroorzaakt het oude vet zelf jeuk.
(tipboek)

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 21:40

met quinta gaat het nog steeds niet goed en ik weet echt niet meer wat ik er nog aan kan doen ik heb al zoveel gebruikt het laatste was tkc 97 het werkt maar een beetje het wordt alleen minder maar het gaat niet over, en de boettdeken heb ik al een maand geleden besteld, maar dat kan nog wel ff duren, kan iemand mij misschien vertellen wanneer die mugjes weer weg zijn??? want ik laat quinta voortaan s'avonds en s'nachts en s'ochtends binnen staan maar als het zo warm is staat ze overdag ook al binnen, dus komt ze helemaal niet meer buiten.

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-02 21:47

Warm en zonnig maakt niets uit, dan zijn er geen muggen.
Warm en broeierig dan zijn er veel muggen.
Motregen is ook muggenweer
Plensregen, geen muggen
Temp onder de 9 graden, geen muggen
Zoiets was het.

Ik heb trouwens over TKC97 gehoord dat het brandwonden veroorzaakt Verward Misschien kan je ook eens Fenomenaal olie proberen? Dat werkt echt super en is helemaal natuurljk.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 21:51

Met een pony die bij ons op de manege staat gaat het ook niet zo goed, haar staart en manen zijn er een heel stuk afgeschuurd, ze wordt nu iedere dag twee keer met groene zeep gewassen en dan wordt er zalf opgemeerd en ze mag alleen buiten als het regent (?)
Weten jullie waarom dat eigenlijk is? Je zet een paardje toch niet in de regen>?

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-02 21:20

de groenen zeep kan ik totaal niet thuisbrengen.
Als het regent zijn er (bijna0 geen muiggen en heeft ze er dus ook geen last van. En in de regen staan is niet erg hoor voor een paard. Kunnen ze goed tegen.

Mer1980

Berichten: 18831
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 16:44

Bij El Roy is het over zo'n maand geleden met medicijnen begonnen en hij heeft nergens meer last van. Nog 7 maanden medicijnen doorgeven en hij heeft er nooit meer last van (hoop ik).
Bij hem kwam het doordat zijn lever en nieren niet goed werkte en dit uitte zich in exeem. Hij werd ook overgevoelig voor vliegjes. Dat is dus nu over.

Groetjes Merilyn

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 14:20

oke ik heb gister voor de zoveelste keer wer iets gehaald voor haar eczeem het heet fenonolf (ik weet niet of ik het goed schrijf)
en ik hoop dat het helpt!!! dat mag eigenlijk wel voor die 35 euro Bloos

DubbelFun

Berichten: 88668
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 16:24

Merilyn schreef:
Bij El Roy is het over zo'n maand geleden met medicijnen begonnen en hij heeft nergens meer last van. Nog 7 maanden medicijnen doorgeven en hij heeft er nooit meer last van (hoop ik).
Bij hem kwam het doordat zijn lever en nieren niet goed werkte en dit uitte zich in exeem. Hij werd ook overgevoelig voor vliegjes. Dat is dus nu over.
Groetjes Merilyn

Wat heb je hem gegeven om dit te verbeteren??

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 22:48

Ben wel benieuwd, ben je naar een homeopaat geweest misschien? Die van mij is allergisch voor van alles, heb daarom ook wel gedacht om eens alternatief te gaan...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 23:49

hon gaat (nog steeds met ryposect) alweer super (yes, dit wordt mijn 2e schuurvrije jaar!)
Zou haast denken om een keer zonder te proberen, maarja, het risico he

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-02 20:49

Sugarmiss"]
[quote="Merilyn schreef:
Bij El Roy is het over zo'n maand geleden met medicijnen begonnen en hij heeft nergens meer last van. Nog 7 maanden medicijnen doorgeven en hij heeft er nooit meer last van (hoop ik).
Bij hem kwam het doordat zijn lever en nieren niet goed werkte en dit uitte zich in exeem. Hij werd ook overgevoelig voor vliegjes. Dat is dus nu over.
Groetjes Merilyn

Wat heb je hem gegeven om dit te verbeteren??
[/quote]

En hoe ben je erachter gekomen dat hij last van z'n lever en nieren had?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 22:53

Pinky heeft het nogsteeds een beetje. Zo af en toe schuren. Ik ben echt blij dat het niet doorgezet heeft en dat het alleen een beetje op zijn staart is.
Ik smeer het nu dagelijks in met een gel en was zijn staart minimaal 1 maal per week met teershampoo.