Sauerkraut helpt tegen mok!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

palham

Sauerkraut helpt tegen mok!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 14:49

Dag allen,

Volgens mij heb ik nog een tip voor paarden die problemen hebben met mok. Vorig jaar heb ik mijn lievelingspaard naar Duitsland gehaald, waar ik nu woon. Hij heeft enorme last van mok gehad. Het was zelfs zo erg dat hij last had van olifantsbenen en de dierenarts kon niets voor hem doen. Zijn stal is goed schoon. Toen vertelde de hoefsmid me dat hij sauerkraut gebruikt bij ernstige mok. Dus ik heb de benen van Pallas (mijn paard) met flink veel sauerkraut in een handdoek (sauerkraut direct op de huid) ingebandageerd en je wil het niet geloven. Binnen een dag was het been dun, de korsten waren weg, alleen de huid was nog roze. Ik heb dit 2 weken volgehouden, Pallas elke dag gereden en na het rijden heb ik babyzinkzalf op de roze huid gesmeerd. Het is nu bijna weg en iedereen bij ons stal heeft momenteel goede ervaringen bij het gebruiken van sauerkraut tegen mok. Misschien kan dit ook een aantal Nederlandse paarden helpen, want ik heb deze tip in Nederland nog niet gezien?

ellepel

Re: Sauerkraut helpt tegen mok!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:25

sauerkraut= zuurkool

misschien t zuur in de kool wat de bacterie onschadelijk maakt?
dan zou azijn ook moeten werken, maar lijkt me wel dat het prikt.

azijn is bekend dat het heel goed werkt tegen zwelling, bij dikke benen doopte ik altijd een bandage in azijn en wikkelde die erom, na een tijd werd het been dan ook weer dun.

wel grappige tip! wie daar ook ooit is opgekomen..... Clown

Jantien

Re: Sauerkraut helpt tegen mok!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:28

Aangezien er al een heel topic over mok is gaat deze op slot.
Ik zal er wel een link bijzetten naar deze tip.