*Pijnstiller voor zogende merrie*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

*Pijnstiller voor zogende merrie*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 14:20

Op dit moment is mijn merrie Petal onder behandeling voor een losse wand.Omdat er op dit moment geen houvast is voor een ijzer staat ze op '"blote"voeten na jaren op ijzers te hebben gestaan.Haar hoef is erg gevoelig en om haar door de ergste periode heen te helpen en haar aan het lopen te houden(wat natuurlijk voor de hoef het beste is) zou ik haar graag een pijnstiller geven.Ze hoeft niet als een 3 jarige door de wei te gaan huppelen maar ik zou haar graag van de ergste gevoeligheid af willen helpen.Een nadeel is,dat er op dit moment een 2 maanden oud veulen naast loopt en die wil ik er zo weinig mogelijk mee belasten.Wie weet een oplossing?

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 15:46

Een zogende merrie mag gewoon equipalzona hebben. Kan voor het veulen geen kwaad.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 20:15

Helaas is equipalazone al een tijdje niet meer in de handel.Het bevat n.l. buta en dat mag niet meer verkocht worden,anders had ik deze vraag niet gehad.

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 11:51

O! Ik heb een paar weken geleden nog gewoon een aantal zakjes van de veearts gehad. Ik heb er meestal een paar op voorraad liggen.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 11:58

Waarom doe je haar geen hoefschoenen aan. Je hebt verschillende soorten, waaronder ook die voor alleen de wei geschikt zijn.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-02 13:56

Ik heb inmiddels een hoefschoen gekocht bij de paardendrogist.Ik heb daar onderin schuimrubber gedaan en hoop het zo te verlichten.Waar ik bang voor ben is dat deze hoefschoen zal gaan irriteren in de kootholteen hij is van plastic dus sluit weer de boel helemaal af, terwijl het dus de bedoeling is dat er lucht en licht bijkomt.En wat de Equipalazone betreft:Het schijnt dus echt uit de handel te zijn omdat er Buta inzit.Maar misschien zijn er meer mensen die het gewoon van hun hoefsmid krijgen.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 14:40

Kun je in de hoefschoen geen luchtgaten maken, niet in de zool maar iets hoger zodat er ook geen water in kan komen.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-02 15:51

Ik heb nu bandages met lappen om het been dus wordt de kootholte iig niet geirriteerd.Ook komt de smid die haar onder behandeling heeft kijken want ze liep eigenlijk best goed naar omstandigheden.Misschien dat ze toch een zweertje ergens heeft.