Ik denk dat mijn paard last heeft van zijn pezen.
Door het natuurlijke bekappen is hij veel te laag op de achterkant van zijn hoeven gezet (verzenen veel te kort), waardoor zijn voetas enorm gebroken is geweest.

Hij ging steeds korter lopen en na de laatste flinke inspanning ( eind februari) liep hij helemaal stijf en kort. Toen wist ik niet waardoor het kwam, maar nu ik meer te weten ben gekomen over de gevaren die lage hoeven(verzenen) met zich meebrengen, ligt het voor de hand dat door die verlaging de pezen enorm onder druk hebben gestaan.
Wat denken jullie?
Nu is hij gelukkig sinds 2 weken bij een goede hoefsmid onder behandeling. Zijn voetas is grotendeels hersteld (de hoef is tijdelijk kunstmatig verhoogd).
Maar nu is mijn vraag, wanneer weet ik zeker dat de pezen weer hersteld zijn? Hij loopt nu eindelijk na 10 dagen stappen, veel beter en vlotter. Voor een goede hoefgroei moet hij zoveel mogelijk bewegen als hij maar wil...........eerst wilde hij niet, zoveel pijn had hij......maar nu is hij veel alerter en wil wel weer......
Ik hoor wel eens verhalen dat het wel 6 weken kan duren voor pezen weer hersteld zijn...........
Het ligt vast ook aan de aard van de beschadiging......
Wie weet hier meer van?
PS: Ik heb geen zin in discussies over natuurlijk bekappen. Ik ben enkel geinteresseerd in een goed en verstandig herstel van mijn paard.