* konijn met epilepsie ( waarschijnlijk middenoor)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

* konijn met epilepsie ( waarschijnlijk middenoor)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-02 15:03

kan dat.
Gisteren toen ik thuis kwam moets ik van mijn vrien meteen bij mijn konijn gaan kijken. Hij had een aanval gehad zo erg dat hij buiten het hok terecht was gekomen. Toen ik hem zag had hij zijn hoofd scheef staan. Verder was er niets meer, maar later die avond heeft hij nog twee aanvallen gehad.
Hij ligt dan op zijn zij en schiet door het hook. Dan ligt hij ineens stil op zijn rug met zijn pootjes omhoog en zijn ogen wijt open en weg gedraaid. hij reageerd dan ook nergens meer op. Het terk later weer weg, maar zijn kop blijft scheef.
Wat kan dit zijn?
Laatst bijgewerkt door phoenix4ever op 13-08-02 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-02 11:12

ik heb besloten hem vanavond in te latenslapen. Ik kian er niet meer tegen. Ik kan hem niet meer aanraken of hij krijgt weer een aanval. Ik ging net z'n hokje verschonen. Heb hem in een doos gegeld en daar heeft ie aan een stuk door aanvallen gehad. Ik denk idd dat het iets in zijn hoofd is wat deze epileptiesche aanvallen veroorzaakt.
Vind hetecht erg, want het was zo'n lievertje en hij werd de laatste tijd steeds aanhankelijker. Misschien was dat al een teken.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-02 11:58

ik moet nog gaan, maar als ik het zo hoor weet ik niet of hij het tot vanavond red. ik vind het vreeselijk om hem zo te zien. ik hoop dat hij weer even rustig word tot vanavond.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-02 16:24

echt waar heeft hij echt zoveel pijn?
ik heb ze niet, maar het is toch straks over. hij gaat vanavond. hij vind het fijn als ik hem knuffel. nou ja aai. dat gaat ie zover hij kan liggen en doet ie z'n oogjes dicht.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-02 10:35

Nou ik ben geweest hoor. Hij had de hele weg naar de va op z'n zij gelegen en deed het daar ook. Mooi dus want dan kon de da meteen zien wat ik bedoelde. Hij begon direct over een middenoorontsteking. Vandaar dat hij in de auto zo veel problemen had. Hij was in beweging en kon zijn evenwicht gewoon niet meer vinden.
Hij is gewogen en heeft twee prikken gehad. Ik moet hem nu medicijnen geven en vloebaar voedsel en vocht en ik moet zijn oogje insmeren, want die is onstoken door al dar draaien in het stof.
Wel moeilijk dat voeren, want dan moet ik hem oppakken en dan gaat ie draien. Ik zit al behoorlijk onder de krassen.
Morgen moet ie terug voor zijn laatste prik en moet er verbetering te zien zijn.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-02 12:26

bedankt. ik hoe gelukkig geenprikken te geven.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-02 10:07

nou ik ga zo weer. ik heb wel het idee dat het ietsje beter gaat. hij begind heel rustig wat hard voer te eten. het water en voedingsstoffen die ik hem geeft eet hij ook goed weg.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-02 10:00

Nou we zijn geweest gisteren. Er was nog niet veel verbetering, maar ze vonden hetde moeite waard om door te gaan, omdat hij zo goed at.
Sins het bezoek zie ik wel verbetering. Hij eet weer hooi en af en toe wat brokjes. Hij brengt zijn hoofdje omhoog om mij te bekijken zonder om te valen. Hij knort zelfs af en toe. Hij heeft ook weer de kracht om weg te gaan van de spuit en i.p.v dat hooi of iets dergelijks te gaan eten. Gemoorst water likt hij van de grond.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-02 11:04

ja het is nog steeds niet zeker of het in het oor zit, maar er is vooruitgang en dat is altijd goed. Maandag word er besloten of we door gaan of niet, dus duim please voor mij??

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-02 12:26

doe ik dank je wel.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 11:53

tjee wat erg. tja ik weet het met mushu zo heet hij ook niet meer. Nu het zo warm is heeft hij het echt moeilijk. Ik heb hem ook binnen nu in een doos.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-02 12:02

Tja ff een nieuw verslagje.
Hij leek donderdag enorm vooruit gegaan. Hij eet ook als een gek. Hij leek vrijdag wat minder, maar 's avonds trok hij weer wat bij. Misschien komt het door het warme weer, dus dacht ik ik zet hem in een doos binnen. Nou dat vond ie echt niets,dus heb hem nu maar weer buiten met een doek over zijn hok.
Hij at vanochtend als of hij in dagen niet gegeten had.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-02 13:01

Moeilijk he. Ik stond vandaag ook voor de beslissing. Ik heb er voor gekozen tot vrijdag te wachten. Dan moet hij zelf kunnen drinken. Kan hij dat niet houd het op, want ik moet dan weer naar school.
Ze denken nu dat het een parasiet is. scheind wel vaker voor te komen. Kans op genezing is klein en het gaat langzaam. er is geen middel tegen. vandaar. er moet vrijdag voldoende voorruit gang zijn dat ik hem aanhou.
wel erg, maar zo gaat dat.
nog erger is dat het besmettelijk is. ik heb dus direct het hok van mijn andere konijn schooon gemaak. daar heeft hij bij gezeten. alles is nu gescheiden en ik hoop op tijd. Mijn vriend zorgt voor het andere konijn ik voor Mushu.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Benazir, GrapeshotBot, mvermeulen1, Vagabondo en 28 bezoekers