Paard met Heimwee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ebony2

Berichten: 1399
Geregistreerd: 27-11-02

Paard met Heimwee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-05 18:04

Hebben paarden last van heimwee.Sinds drie maanden heb ik een nieuw paard op stal en ze is niet helemaal in haar goede doen.Ze eet wel (heel) goed, maar toch maakt ze niet echt een gelukkige indruk.Iemand hier ervaring mee.

voor leuke paarden en pony's zie mijn website:
www.marestables.nl


ebony2

Berichten: 1399
Geregistreerd: 27-11-02

Re: Paard met Heimwee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-05 09:47

Juut schreef:
Afgelopen zomer ging ik voor het eerst met mijn verzorgpony op vakantie, en mest hij voor het eerst in een gesloten box staan (thuis heeft ie een stal met uitloop) De eerste dag stond hij constant bij de deur te hinniken. De volgende ochtend wilde hij er meteen uit toen ik kwam voeren. De derde dag was hij het gewend. Dus denk ik ook dat het eerder een kwestie van wennen is.
Maar heeft jou paard contact met andere paarden? Ik ken wel verhalen van paarden die gezeldschap gewend zijn, alleen in een stal komen te staan, en daar weg kwijnen.

Mijn paard is verhuisd van een stal waar ze dag en nacht in de box stond en eens per week een uurtje buiten kwam.Er was zelfs al een half jaar niet meer op gereden. Nu loopt ze elke dag lekker buiten met acht soortgenootjes, en word vijf tot zes keer per week gereden.Ik had dus verwacht dat ze hier in een eldorado kwam.De eerste maand was ze ook zeer gelukkig, maar nu merk ik dat ze veranderd.Ik vind haar zo zielig en zou haar zo graag weer gelukkig zien.

voor leuke paarden en pony's zie mijn website:
www.marestables.nl


ebony2

Berichten: 1399
Geregistreerd: 27-11-02

Re: Paard met Heimwee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-05 09:51

Josefien schreef:
hoi,
een dier leeft niet in het verleden maar in het heden, maar soms kan het blijven "hangen" in een vroeger iets. Dat kan een vorige stal zijn, maar ook een merrie waarvan het veulen gespeend is, kan blijven lopen langs de omheining (zoeken) of een paard wat naar een nieuwe stal gaat. Ik werk met Bachbloesems en dan helpt Honeysuckle goed: zorgt er op een natuurlijke manier voor dat het dier weer in het hier en nu komt en verder gaat met zijn of haar leven!
Ik ben inderdaad met honeysuckle begonnen sind anderhalve maand, maar zie nog geen reactie.Ook heb ik haar rescue gegeven toen ik de eerste veranderingen merkte omdat ik niet helemaal kon plaatsen waar de verandering door kwam.Ze heeft inderdaad bij haar vorige stal twee kinderen achter gelaten. Eentje van drie en eentje van bijna twee.Vandaar dat ik ook gelijk dacht aan honeysuckle.Maar helaas nog geen resultaat.

voor leuke paarden en pony's zie mijn website:
www.marestables.nl

ebony2

Berichten: 1399
Geregistreerd: 27-11-02

Re: Paard met Heimwee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-05 13:00

Josefien schreef:
Mijn paard is verhuisd van een stal waar ze dag en nacht in de box stond en eens per week een uurtje buiten kwam.Er was zelfs al een half jaar niet meer op gereden. Nu loopt ze elke dag lekker buiten met acht soortgenootjes, en word vijf tot zes keer per week gereden.Ik had dus verwacht dat ze hier in een eldorado kwam.De eerste maand was ze ook zeer gelukkig, maar nu merk ik dat ze veranderd.Ik vind haar zo zielig en zou haar zo graag weer gelukkig zien.Het hoeft inderdaad geen situatie te zijn die beter was (in onze ogen..) maar gewoon de situatie zoals die was..en dat kan ook bij een vervelende baas zijn, waar het paard nooit aandacht kreeg en nu ergens staat waar alle aandacht voor het paard is..
Als Honeysuckle niet meteen aanslaat, kunnen er ook andere Bachbloesems gebruikt worden, zoals Mustard (depressie, hangerig) of Hornbeam (hangerig, lusteloos, moe, uitputting) en Walnut (aanpassingsproblemen, overplaatsing, verhuizing) maar dat kun je ook testen op een plukje haar met de biotensor (of pendelen, wat je wilt)

ja ik zal inderdaad even pendellen vanavond.Ik wil er nog wel even bij melden dat het paard niet bij een vervelende baas vandaan kwam hoor.Hun thuis situatie was veranderd waardoor ze geen land meer hadden. Ze geven juist zoveel om het paard, dat ze hem juist absoluut niet kwijt wilde maar omdat het beter was voor het paard hebben ze die beslissing toch genomen.Het is zelfs zo dat ik haar niet hoefde te betalen, maar als ik door omstandigheden niet mer met het paard verder wil of kan, dat hij naar hun terug gaat.Het was echt hun kind.

voor leuke paarden en pony's zie mijn website:
www.marestables.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AbbyRabbit en 39 bezoekers